Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frekvens respons på sub?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Frekvens respons på sub?

Hei! Finner ikke frekvensresponsen på subbene mine, og lurer på hva jeg sånn ca. bør stille dem på mtp. subsonic og lpf.

Har en Power Acoustik MOFO-122X og en Sundown Audio SA-8 v.2. Begge subbene står i egne kasser tunet til 35 hz. Noen som har peiling på omtrent hvilke frekvensområder de bør stilles inn på på forsterker?
    Hovedenhet: Kenwood KDC-MP745U, Front: Polk Audio db401, Bak: Polk Audio db691, Sub: Power Acoustik MOFO-122x og SA-8 v.2, Forsterkere: Power Acoustik BAMF-4000D, Polk Audio D4000.4 og Hifonics BRZ1200.1D

Om de er tunet til 35hz ville jeg justert subsonic til omtrent 30hz og deretter finjustert ved å følge med på slaglengden. Er slaglengden udner tuning man begrenser med subsonic filteret.
    Lavpass delingen avhenger veldig av frontsettet ditt, men et greit utgangspunkt er 60hz om du skal spille litt høyt også. Gjerne lavere om frontsettet takler det.

Ellers ville jeg prøve å koble ut 8" for å se om det kanskje spiller bedre uten den. Ser for meg at det fort blir krøll med to så ulike elementer som spiller samme frenkvensområde baki en bil. Er hvertfall ikke oppskriften på presis bass
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Takker for svar subbene blir drevet av hver sin monoblokk, så jeg håper jeg vil få et ok resultat. Har ikke fått testet dem sammen enda, men blir det problematisk er det ikke tvil om at MOFOen ryker. Da blir det nok to SA-8! Herlige element
      Hovedenhet: Kenwood KDC-MP745U, Front: Polk Audio db401, Bak: Polk Audio db691, Sub: Power Acoustik MOFO-122x og SA-8 v.2, Forsterkere: Power Acoustik BAMF-4000D, Polk Audio D4000.4 og Hifonics BRZ1200.1D

Comment

Working...
      X