Announcement

Collapse
No announcement yet.

"modulær" kasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "modulær" kasse

    Jeg driver for tiden med ett nytt prosjekt i planleggingsfasen. Skal prøve å få en porta kasse til en 15" (snakker her 100L+) inn i ett bagasjerom med relativt trang åpning.

    Er det noen som har testet å lage kasser i flere deler, for så å bolte delene sammen inne i bagasjerommet? Tenkte å bruke stoff i mellom til tettning, og bolte sammen med gjengestenger innvendig gjennom hullet til elementet.

    Spørsmålet er om dette blir tett nok.

    Skru sammen og lime kassen inne i bilen er ikke aktuelt.

  • #2
    om du får presset de godt sammen med gjengestengene er det håp
    vil tro det hjelper om du limer en "list" over skjøyten inni kassa. da skal den etter min teori bli ganske solid.
    If electricity comes from electrons, does morality come from morons?

    Comment


    • #3
      Mener at mr sandvik lagde en kasse i flere deler og satt den sammen inni bilen? Med en form for "trappetrinn" så delene slotta fint sammen akkurat der de skulle stå. Om det ikke var han så var det en annen innpå her med et av disse "alt for stor kasse i en golf" prosjektene
      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

      Comment


      • #4
        Ok, regner med at det vil kunne fungere greit. Kanskje litt silikon eller lignende langs skjøten vil kunne være en fordel. Men det er vel bare å teste uten noe først. Lekker det får jeg bare tette rundt med noe invendig

        Comment


        • #5
          Kanskje enklere å komme med konkrete forslag hvis du tegner litt hvordan kassa vil bli?
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

          Comment


          • #6
            var borti ett eksperiment for noen uker siden, hadde en kasse som var altfor stor til de elementene vi skulle ha i (byttet fra 4x 12" til 2x 15"). la kassa oppå saga inntil landet og saget rundt hele. Om du gjør det på den måten vil du hvertfall få en helt presis passform når du skal sette den sammen igjen inni bilen
            If electricity comes from electrons, does morality come from morons?

            Comment


            • #7
              Originally posted by ugn View Post
              Kanskje enklere å komme med konkrete forslag hvis du tegner litt hvordan kassa vil bli?
              Vanskelig, da det ikke er helt avgjort enda. Skal sette meg ned med sketchup snart og tegne litt. Problemet er at dette skal støpes i glassfiber for det meste, så ikke alltid å få helt korrekte tegninger heller.

              Men foreløpig ser det ut til at det blir 2x12 isteden, og tror kanskje det skal la seg å få inn kasser til de uten å skjøte de sammen.

              Comment


              • #8
                Ideen så langt er ideen å bygge noe lignende en av disse to løsningene:



                Noen som har formening om hvor nære elementene kan stå hverandre før det byr på problemer?
                Jo nærmere jeg kan ha de, jo mer volum får jeg utnyttet.

                Comment

                Working...
                X