Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rørport vs slisseport DD512

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rørport vs slisseport DD512

Oppgraderer fra 1stk til 2stk Digital Designs DD512 nå og da må jeg nesten bygge kasse siden jeg ikke har plass til 2stk av ferdigkassene til DD.

Er det noen ulempe med rørport i forhold til slisseport?
    I bilen mtp plass så er rørporter nesten nødvendig.
    Er 4" nok til disse elementene eller burde jeg gå for 6" port? (bygger skillevegg i kasse)

Og er 19mm MDF tykt nok her? Ferdigkassen fra DD er vel den tykkelsen tror jeg.

Rørport funker nok godt så lenge den sitter sikkelig. Siden du tenker å bygge skillevegg så mener du 4" til hvert element? Det tror jeg isåfall bør være tilstrekkelig.
    Men hvorfor mener du rørport er nødvendig med tanke på plass? En riktig bygd slisseport vil være mer plassbesparende enn ett rør.

19mm holder nok fint men kan være en idee å avstive kassa litt.

Comment

Fått det for meg at slisseporter øker størrelse på kassen mer enn rør gjør.
      Har begrenset plass baki en Golf MK2 og forsterkere som er ganske store.

Et rør til hvert element selvsagt.

Vurderer hel kasse uten skillevegg, da blir det kanskje enklere med slisseport?

Comment

Folk bruker som regel tykkere gods i en slisseport enn hva en rørport er laget i, om du bruker f.eks 19mm mdf til slisseporten kontra 2mm tykke plastrør, så sånn sett kan en slisseport ta opp mer plass.

Men du kan også bruke dette til din fordel ved at slisseporten kan avstive hele kassen om den for eksempel står i midten av kassen og bruker hele høyden av kassen slik som dette:

Så istedenfor en skillevegg for avstiving så lager du porten slik og den vil avstive kassen.
        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Var ca sånn jeg tenkte ja, bare porten ut på siden som DD kassene har istedet.
          Og 22mm frontplate, resten 19mm..

Comment

Working...
          X