Announcement

Collapse
No announcement yet.

Glassfiber kasse

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Stiv av undersiden av 16mm mdf baffelen med litt glassfiber også.

Gi gjerne tilbakemld om hvordan elementet gjør seg i lukket kasse, også hørt at alle DD skal være portet men det høres litt rart ut om ALLE skal være uegnet til dette.

Comment

Da har jeg fått spilt noen låter med den nye basseren, i mine ører låter det helt genialt. Planen var og kjøre suben opp til 80hz. Men etter å ha prøvd 30hz så blir den nok ifra 30 - 63hz. Syns ikke det er så verst til og være i en lukket kasse på 61L når alle skal ha det til at disse elementene bare kan brukes i portet kasse på langt over 100L. Gleder meg til at dette elementet blit litt mykere og høre om lyden forandrer seg pga det.

Comment

Kan sikkert la det spille lengre ned enn 30hz og
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Poenget er vel ikke at det ikke -kan- brukes i lukket kasse. Men du mister veldig mye av potensialet til elementet. Godt mulig det fungerer utmerket til ditt bruk også i en lukket kasse (har aldri testet dette med DD selv), men vil tro at man kunne fått den samme effekt/kvalitet for en billigere penge med ett annet element når man skal bruke lukket kasse.

Som ugn sier så er det neppe noe vits å sette noe subsonic på dette elementet i lukket kasse. La det spille så dypt det vil

Comment

Working...
          X