Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasse til Gladen SQL 15. Skal inn i sedan! :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kasse til Gladen SQL 15. Skal inn i sedan! :)

Heisann..

Jeg gikk for en kort tid siden til anskaffelse av en Gladen SQL 15" som jeg etter planen skal få inn i min Peugeot 406 Sedan.

Spørsmålet er da; er det noen her som har noen tips å komme med mtp. utforming\laging av kasse til dette elementet i min bil?

Jeg vet at databladet foreslår bassreflekskasse på mellom 90 og 120liter, men om dette er optimalt i akkurat min bil ANER jeg rett og slett ikke..

Kan ærlig inrømme at utregning av portlengder, tuning av kasser osv. LANGT fra er min sterkeste side, men å skru sammen tingene og runde hjørner osv. skal jeg da alltids klare.

Kan også vere interessert i å få en kasse bygget for meg om noen kan tenke seg å gjøre det for en noelunne skapelig penge.

Parametere finnes her:
    http://www.gladen.de/GladenWooferPDFs/SQL15.pdf

hvis du har "skiluke" i bilen kan portet kasse fungere helt fint. Ut ifra Gladen's egne kasseforslag ser det ikke ut til å være store forskjellen på de 2 kassene.. En kasse på 95 liter med 2 stk 100mm porter med en lengde på 250mm skal fungere greit. Utformingen på kassen må du nesten måle deg frem til, om du vil ha en som dekker hele bakseteryggen trenger den ikke være så høy/dyp som om du har en som er halve bredden..

Comment

Gladen ferdigkasse?
      Fungerer utmerket til sql15
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Kikket på den gladen-kassen på dynabel.no

Men vet ikke helt om den er optimal mtp. bilen den skal inn i?
        Er bil uten avtagbar hattehylle, med skiluke i baksetet.(rimelig tett bagasjerommet mao)

Eller mener dere dette burde fungere fint?

Comment

Kjøp ferdigkassen du, blir bra det som Joakim sier.
          1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

Comment

Hvordan blir tuning på denne kassen da?

EDIT:
            Damn...da har jeg målt bagasjerommet og plassen jeg har til rådighet..

Høyde 39cm(MAX)
            Dybde mot baksete NEDE 40: (Kan avvikes med opp til 10cm)
            Dybde mot baksete OPPE CA 27: (Kan avvikes med opp til 10cm)
            Bredde: 97 (max)

Så da vil mao. ikke ferdigkassen gå inn i bilen..med mindre jeg fjerner litt saker og ting i "gulvet".. får titte litt på det i løpet av morgendagen og se hva man finner på.
            Last edited by R-M-I; 02-09-2012, 13:09.

Comment

Working...
            X