Announcement

Collapse
No announcement yet.

kassehjelp.. tuning ..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kassehjelp.. tuning ..

heisann! jeg og en kompis har byggd vegg i golfen hans med 2 18" fi btl og atomic 5kw

kassa er på ca 5-600L og en port på 80cm x 15cm med en lenge på 42cm!

spiller ikke så godt som vi håpet på ! bassen er litt rar og det spiller greit opp til ett volum og når du skrur høyere så er det akkurat som om det ikke klarer mer!

hva er tuninga? er kassa for stor? porten forliten? osv osv!!!

er litt hast med svar, skal på treff i morgen kveld!

mvh jon andre
    bilstereo pensjonist!

golf 3 med 2x 18" btl i vegg og AB VFL1100.1 - 153,7 db!

Hva er tuninga ja... Hva er det med først å bygge og så etterpå spørre om hva dere har laget? Er vel ikke første gangen heller?

28hz ca om det er 600 L kasse. 300L er vel i meste laget for en BTL, jeg spurte selv på FI forumet da jeg skulle bygge kasse til min BTL 18, og fikk egentlig grei beskjed fra folka på FI at over 200L (7 cubic feet) ikke var noe å satse på. Ikke mye å hente lydmessig og effekttåligheten minsker.

Nok effekt er det sikkert i ampen, men er det nok strøm til å drive den? Kan jo være den som holder igjen/ikke klarer å levere..
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Jeg tror ikke kassestørrelsen er på bærtur jeg Og porten skal være stor nok den og.
      Har dere tetta skikkelig rundt veggen? Det er veldig viktig!
      Om dere ikke finner ut så kan jeg ta en titt i morgen
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

okeii, kjempe tusen takk for svar da blir det litt modding av kassa i morgen !

ampen har 2 oddyssey pc2150 batterier og leve på! 50mm hele veier og 120 amp dynamo! strømmer er nesten aldri under 12,6 volt

men om jeg minsker kassa ned til 450 liter da? blir det akseptabel tuning da ?

takker igjen masse for svar
        bilstereo pensjonist!

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
          Jeg tror ikke kassestørrelsen er på bærtur jeg Og porten skal være stor nok den og.
          Har dere tetta skikkelig rundt veggen? Det er veldig viktig!
          Om dere ikke finner ut så kan jeg ta en titt i morgen
          har ikke tetta heeeelt nå, men skal støpe et parr lag rundt hele skitten i morgen tidlig

kasser er smurt med tec 7 i alle skøyter og polyester smurt overalt inni
          bilstereo pensjonist!

Comment

Tett hvertfall rundt før dere minsker volumet
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Working...
            X