Har LIB 1221 fra før, og i vinter blir det oppgradert litt. Har nå 2x1221 D2 fra LIB i bilen nå, og det har spilt 146,9db. Driver med dB drag, og nettop fått opp øynene for showSPL. Har veldig lyst til å teste 2x15" istedet for, så bestiller nå om et par mnd. Noen meninger om hvem av disse som duger best til konkurransebruk? DD er jo forholdsvis lettdrevene etter det jeg har lest rundt om. LIB er ikke ille dem heller, så valget er ikke enkelt her, så fornøyd som jeg er med 12" fra dem. Forsterker som skal brukes er Dynabel 7501. Noen formeninger? :-) Andre merker mottas med takk det også, men DD og LIB er hovedvalgene her.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DD2515 eller LIB 1551?
Collapse
X
-
Til slik bruk hadde jeg prøvd meg på LIB subben. Mulig du vil se på Alu versjonen til spl?
Som jeg nylig skrev i en annen tråd, jeg har en kompis som nettopp byttet ut DD2515 med LIB 1551, og LIB subben takler mye bedre å spille høyt. DD'n ble verdig varm under "normal" høy spilling, og brant til slutt opp. Sier ikke at der er en dårlig sub (er jo opp til bruker og vite begrensninger), men den tåler ikke allverdens med kraft. Den har også bare 2.5" spole mot LIB sin 3" som også er oppgitt til dobbel effekt.
DD har jo selvfølgelig flere subber som knuser LIB'en men prisen er jo også deretter, + littl for merket antageligvis.
-
Hvilken impedans ønsker du du 15" i for skal du spille høyt til spl konk. er det ofte at du må ned i impedans som ikke er helt godkjent for div. forsterkere.
Ellers kommer det noe gøyalt om ca 1 uke fra oss som nok bedre kan sammenliknes med storebroren til DD25 serien.
Mvh
Jay
Comment
-
Takker for innspill. Syntes bare DD spiller heftig! En kompis av meg har 2x2515 i bilen sin, men han mangler litt power, så jeg vet mer hvordan det spiller om et par uker. Greit å vite at dem kanskje ikke tåler den påkjenningen. Eneste jeg greide å få rabatt på hos LIB var batteri, men det har jeg. Jeg har planer om å kjøpe pakke, og da håper en jo på en bra pris Litt OT her nå, sorry. Jay: Men er dette i samme pris klasse? Hadde planer om å ikke strekke meg noe særlig mer over 8000 for 2 elementer.Mvh Myrland
Kenwood-Digital Designs-Ground Zero-GladenNorwegian Champion Street Trunk 2013
Comment
-
Når jeg hadde 2515 i bilen brukte jeg en Mosconi AS brokoblet i 2ohm (1800w) og jeg tok ikke livet av den. Så at ikke de tåler så mye skjønner jeg ikke...Ole Petter Holelien
Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M
Comment
-
Var ikke dyrt iallfall. Men jeg er veldig skeptisk til å teste noe som ikke er kjent også. Skal trygt sies at jeg er en enorm skeptiker :P Men det hører med. Så dere mener at DD ikke tåler høye volum over lengre tid? Jeg liker å spille høyt på musikk, men jeg spiller aldri maks så lenge jeg ikke bare tester, og ikke minst brifer littMvh Myrland
Comment
-
For å si det sånn, så skal du klare deg helt fint i den prisklassen. De blir i alle fall ikke dyrere enn budsjettet.
Comment
-
At DD ikke tåler effekt er bare tull! Byggekvaliteten til 2515 er mye bedre enn LIB subbene som er samme som Focus, SPL Dynamics og andre subber. De gir mye for pengene, men kan slite med at nedre oppheng ikke helt tåler juling over tid. Det kan fikses med litt lim når det går galt.Jonas Tautra
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
Det høres meget bra ut.jeg får ikke bestilt noe føre november uansett, så det er ganske greit Men for all del folkens. Kom med tips og slik. Forslag til kasser osv. Hva slags program en kan bruke som er pålitelig også.Mvh Myrland
Comment
-
Originally posted by Judys Bilstereo View PostNår jeg hadde 2515 i bilen brukte jeg en Mosconi AS brokoblet i 2ohm (1800w) og jeg tok ikke livet av den. Så at ikke de tåler så mye skjønner jeg ikke...
Mulig det er noe klipping inn i bildet da
Originally posted by Hifonic View PostAt DD ikke tåler effekt er bare tull! Byggekvaliteten til 2515 er mye bedre enn LIB subbene som er samme som Focus, SPL Dynamics og andre subber. De gir mye for pengene, men kan slite med at nedre oppheng ikke helt tåler juling over tid. Det kan fikses med litt lim når det går galt.
EDIT: Skal også sies at her går det mye i bassboostet gangstermusikk (decaf) men mye vedvarende bass, og mye nermest rene sinustoner, så da blir det fort mye varmeutvikling og stress på spolen kontra "normal" musikk.Last edited by zxsonnyxz; 06-09-2012, 22:33.
Comment
-
[QUOTE=zxsonnyxz;199294]Hvor lenge kunne du spille fullt ut?
Du det vet jeg ikke men er selv glad i høy musikk med mye bass så ble endel av det...og aldri noe problemOle Petter Holelien
Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M
Comment
-
[QUOTE=Judys Bilstereo;199295]Originally posted by zxsonnyxz View PostHvor lenge kunne du spille fullt ut?
Du det vet jeg ikke men er selv glad i høy musikk med mye bass så ble endel av det...og aldri noe problem
Comment
-
Det står iallfall uten tvil mellom 3 merker, og det er LIB, DD og B2. Men jeg skal teste en annen forsterker på 12" nå, og se hvordan det blir. Er mange som ikke tror sine egne øyer når dem ser hva jeg bruker av forsterker. Jeg bruker faktisk ADS ATG8000.1D. Men denne blir byttet ut ved Juletider uansett med 7501. Tror folket det holder med en 7501 på for eks. 2x15 fra LIB, DD og B2?Mvh Myrland
Comment
Comment