Announcement

Collapse
No announcement yet.

Står fast, trenger hjelp !

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Står fast, trenger hjelp !

Er usikker på om jeg skal ha en eller 2 dynabel dy9242 i min toyota avensis ?
    Lurer også på hvor stor kasse jeg skal ha, men bassreflex vill jeg ha

Kom GJÆRNE med innspilln og erfaringer

Hadde 4 slike drevet av 2 1200w forsterkere i russebilen jeg hadde og koblet. De var i lukket kasse, med volumet dynabel anbefalte. Spilte ganske bra iforhold til pris syntes jeg. Skruer og slikt løsnet :-D en eller to med bassreflex vil funke bra i en slik mindre bil.

Tabben jeg gjorde var at basselementene ble nær bakdørene, omtrent 3-4 cm

Comment

RE:Anderspr0

Jeg bygget likså godt en kasse med doble bassrør på 100mm. Jeg brukte 15mm kryssfiner plate og 30 mm i front. Folk flest ville vell si at 140 liter kasse er litt i overkant til et slikt basselement. Ved å bruke bassbox pro 6 sitt program fant jeg ut hvor stor kasse jeg skulle ha. Kassen er tunet til 30hz og resultatet ble lekkert !

Comment

håper at du har stivet av kassen litt. ville lagt på et lag til med 15mm plater. (så ikke kassen vibrerer)

bra du ble fornøyd med lyden. 30 hz er fin tuning det
        mvh kim

Comment

Re:kimafro

Har 30mm plate i front og limt alt så kan limes, brukt 75 mm skruer i front og 55mm skruer de andre plassene & Skrudd hver 10 cm. Så kassen detter ikke fra hverandre med det første. Har også stivet den av som du nevner !

Takker for svar !

Comment

Working...
          X