Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til bandpass kasse

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips til bandpass kasse

Hei..
    Skal nå bygge i min w211 mercdes sedan.

Hva tror dere om å lage en båndpass kasse, der den lukka kassa ligger nederst i bagasjerommet, og så er den porta delen øverst, altså tett oppunder hatthylla. Da vil eg ha Refleksrøra opp i hatthylla..
    Håper dere forstod hva eg mener.. Synes selv det ser ut som en bra løsning, men vil det funke i praksis? Takk for svar

Ps, det skal 2stk12 vist det har noe å si

Vil funke bra det :-) bare kassa blir riktig volum og portene riktig lengde
    Adrian Edel

Mercedes Benz w202 c220
    Audison|Hertz|Focal

Comment

Originally posted by Xavier View Post
      Vil funke bra det :-) bare kassa blir riktig volum og portene riktig lengde

Det har ingenting å si om elementene blir montert i vertikal retning? Det vil si at eg vil montere di slik at de, spiller opp,mot taket..
      Takk for svar..

Comment

Har ikkje noko og sei det nei, siden du bygger båndpass kasse kommer jo alt ut av porten. Men vis du hadde bygd lukket eller bassreflekskasse så kunne det vært forskjell, men trenger ikkje være negativt, kan være positivt også. Forskjell fra bil til bil.,
        Last edited by Xavier; 08-10-2012, 03:15.
        Adrian Edel

Mercedes Benz w202 c220
        Audison|Hertz|Focal

Comment

Takk for svar :-)
          Ser også på bilde av bandpass kasser at bassporten peker horisontalt i forhånd til basselementet. I mitt tilfelle blir porten pekende oppover, rett ovenfor elementet. Har dette noe å si?

Comment

Hvorfor skal portene stå rett mot elementene?

Antar du snakker 4. ordens bandpass her btw.
            Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

Vist subben peker oppover mot hatthylla, og bassportene skal opp i hatthylla blir di automatisk ståendee
              Ovenfor elementene. Har du noen bedre forslag? Eller funker det?

Comment

Kan eg få spørre hvorfor du egentlig skal ha elementa sånn at di er montert i vertikal retning?
                Adrian Edel

Mercedes Benz w202 c220
                Audison|Hertz|Focal

Comment

Snakker du egentlig om en porta kasse nå eller faktisk en bandpasskasse?

Det er iallefall ingen logisk grunn til at elementet skal være nødt til å stå oppover når det er inni kassen og alt av lyd som kommer kommer via porten/e, eneste forklaringen jeg ser på måten du stiller spørsmålet er at det i ditt tilfelle kanskje dreier seg om en vanlig porta subkasse.

Comment

Som en ren gjetning vil jeg forresten tro at grunnen til at port som regel er montert 90 grader i forhold til membranen at det er mindre risiko for turbulens samt at det trengs et mindre rom for å få plass til lengre port/er

Comment

Han snakkar nok som båndpass kasse, sånn man kan lese utifra 1 posten iallefall... Men som omegadti sier, så har det ikkje no og si.
                      Adrian Edel

Mercedes Benz w202 c220
                      Audison|Hertz|Focal

Comment

Working...
                      X