Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen innspill på valg av 15"?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noen innspill på valg av 15"?

Heisann

Skal ha et "low budsjett" prosjekt i en Passat 35i stv, så har funnet 2 subber som så interessante ut.

Ene er Power Acoustik Mofo 152-x: http://www.sonicelectronix.com/item_...MOFO-152X.html

Har sett noen andre her inne også som hadde prøvd en sånn.. Så kjekt om noen har erfaringer med den.

Den andre er en 15" med spesiellt oppsett, står at den har dobbel oppheng. Å minner om sånn så CV Strokerne så ut Precision Power heter den: http://www.sonicelectronix.com/item_...I-PC.15DS.html

Elektronikken som skal drive dette blir nok engang Hifonics: http://www.sonicelectronix.com/item_...RZ2400.1D.html

Brutus serien skal jo være bra, så tror den holder det den lover Og har hatt hifonics før så vet de låter helt ok..

Hvilke av de 2 15" burde jeg velge? Å noen som har kasseforslag? Helst porta, da dette nok skal bli spl/sql oppsett

Tror ikke det er mange som har erfaring med de elementet her til lands. Tror jeg heller hadde gått for noe kjent som er å få tak i her til lands
    Hva med DD 515? Koster ikke all verden og leverer bra med lyd
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

joda, DD er bra saker det. Men vet at det er en bruker her inne som nylig monterte en MOFO subb Finner bare ikke igjen tråden..

Her til lands så har tanken på LIB streiket meg..

Comment

Beklager med å spore av litt, men hvordan blir det med frakt når en handler fra SE?
        Så på en kabel til rett over 200 kr...

Ang element så kan jeg ikke hjelpe, ingen erfaring med disse

Comment

Kan anbefale LIB på det varmeste. Kjenner en som har 1551D2 og han er kjempe fornøyd. Har selv 2x12" i samme serie, og spilt 147,2db med ADS forsterker i showSPL. Så mye potensiale for en meget hyggelig pris
          Mvh Myrland
          Kenwood-Digital Designs-Ground Zero-GladenNorwegian Champion Street Trunk 2013

Comment

Originally posted by macgyver View Post
            Beklager med å spore av litt, men hvordan blir det med frakt når en handler fra SE?
            Så på en kabel til rett over 200 kr...

Ang element så kan jeg ikke hjelpe, ingen erfaring med disse

Du trykker på Calculate shipping som står over prisen, så velger du outside Usa. Og da kommer nytt vindu opp å du velger Norway. Får 4-5 valg, jeg pleier å velge den billigste frakten.. Jo dyrere jo raskere. Er ganske fornøyd med service ifra de Svarer raskt på email hvis det er no.. Og ved reklamasjon så svarer de fort og betaler for frakt tilbake selv..

Originally posted by Rockfordpower View Post
            Kan anbefale LIB på det varmeste. Kjenner en som har 1551D2 og han er kjempe fornøyd. Har selv 2x12" i samme serie, og spilt 147,2db med ADS forsterker i showSPL. Så mye potensiale for en meget hyggelig pris
            Eneste jeg har hørt av LIB er LIB 1212, ble mektig imponert i en Honda Accord sedan Men det at du i det hele tatt nevner A/D/S her inne er jo skammelig... :P Men sier jo litt at en 100w monoblokk kan få de til å spille 147,2db

Skal bare ha et element, så har vel mer eller mindre bestemt meg for LIB 1551 d2. Eneste var syk port mål til den kassen den skulle ha :O 70l og 6" port å 43cm lang.. syke porten da...

Comment

Da er det bare og lage slisse port. hehe

mvh kim

Comment

Har du formel for utregning av slisse port kim?

Comment

bruker kun winisd og istedefor og velge rund port så trykker en bare på firkant port og taster inn sånn at det passer på tuninga

mvh kim

Comment

Originally posted by ThomasEK View Post
                    Du trykker på Calculate shipping som står over prisen, så velger du outside Usa. Og da kommer nytt vindu opp å du velger Norway. Får 4-5 valg, jeg pleier å velge den billigste frakten.. Jo dyrere jo raskere. Er ganske fornøyd med service ifra de Svarer raskt på email hvis det er no.. Og ved reklamasjon så svarer de fort og betaler for frakt tilbake selv..

Eneste jeg har hørt av LIB er LIB 1212, ble mektig imponert i en Honda Accord sedan Men det at du i det hele tatt nevner A/D/S her inne er jo skammelig... :P Men sier jo litt at en 100w monoblokk kan få de til å spille 147,2db

Skal bare ha et element, så har vel mer eller mindre bestemt meg for LIB 1551 d2. Eneste var syk port mål til den kassen den skulle ha :O 70l og 6" port å 43cm lang.. syke porten da...
                    Hehe, den A/D/S forsterkeren er målt 1700w rms i 2ohm. ATG8000.1D. Men jeg kjørte den i 0,5ohm på konk uten att den døde(merkelig nok). Men bruker Helix forsterker nå, så ble jo noe annet det. LIB er et merke man får utrolig mye for penga, uten tvil :-)
                    Mvh Myrland

Comment

Kan alltids dra fram en B2 Es15mklll til 3499

Comment

Earthquake Subzero 15 kan jeg anbefale på det varmeste.
                        DD 3515 og 9515 er knall
                        Ground Zero har noen bra fra og med hydrogen serien og oppover.
                        MTX Thunder 8000 er rett og slett rålekkre lydmessig
                        Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

Comment

Er mye å velge mellom iallfall. SPL Dynamics har jo gjort det veldig bra, og koster ikke all verden, samme gjelder LIB som jeg nevnte. Men GZ og DD er jo mer kjent da, og et mye tryggere valg, men husk! Er ørene DINE som skal høre, og ikke andres!
                          Mvh Myrland

Comment

Har bestilt en LIB 1551-D2 Så får se åssen den funker..

Har troa på LIB selv, men eneste jeg har hørt før av de. Er LIB 1212, og en av de største monoblokkene de hadde. LIB 1212 har litt blanda rykte, hørt noen som har vært misfornøyd å at de ble "svidd" fort. Men har vel litt mer med utstyr å oppkobling til hver enkelt

Ble ihvertfall imponert over 2x1212 i en MB Quart kasse, baki en Honda Accord sedan. Så får se da

Comment

Originally posted by ThomasEK View Post
                              Har bestilt en LIB 1551-D2 Så får se åssen den funker..

Har troa på LIB selv, men eneste jeg har hørt før av de. Er LIB 1212, og en av de største monoblokkene de hadde. LIB 1212 har litt blanda rykte, hørt noen som har vært misfornøyd å at de ble "svidd" fort. Men har vel litt mer med utstyr å oppkobling til hver enkelt

Ble ihvertfall imponert over 2x1212 i en MB Quart kasse, baki en Honda Accord sedan. Så får se da
                              Gratulerer med et meget godt element! Jeg er storfornøyd med mine 12 iallfall, så tror du ikke blir skuffa. Tåler greit med juling disse, da det er 3" spole, så er dem relativt lettdrevne egentlig, til å ha såppas mye oppgitt effekt. Kom gjerne med tilbakemelding på hvordan det ble!
                              Mvh Myrland

Comment

Working...
                              X