Announcement

Collapse
No announcement yet.

10" eller 12" til lukket kasse på 24 liter?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 10" eller 12" til lukket kasse på 24 liter?

Driver å bygger ett "budsjett" anlegg i min 08 mod VW Golf 5 om dagen, og har ett par spørsmål ang valg av sub til min nybygde lukka kasse på 24 liter. Kassa er felt ned i gulvet.

Har kikket på diverse 12", både fra RF (P2D2-12) og diverse fra Kenwood og Pioneer.

Forsterker skal også handles inn, det blir da en 2 kanaler eller monoblokk!

Har hatt gode erfaringer med diverse Dynabel og Rockford produkter tidligere, men er åpen for forslag, da det er ett par år siden jeg sist hadde dilla på nettopp det her!

Budsjett på forsterker og sub ligger på ca 4000,-

Vil ikke anbefale Rockford, ikke det nye i billig/mellom prisklassen ihvertfall. Er jo veeeeldig mye snadder å velge i! Gjerne et element som er laget for eller som spiller bra i lukka da selvfølgelig. Men er veldig urutt å lage kasse først, det er lettere å lage kasse til et element, en å velge et element til ei kasse. Jeg har en Polk Audio DB1240SVC du kan kjøpe, den er optimalisert for lukka kasse og anbefalt størrelse er 24.9 L. Er også veldig fornøyd med den!
    You know, Im all about that bass...

Comment

Originally posted by emilbakken View Post
      Vil ikke anbefale Rockford, ikke det nye i billig/mellom prisklassen ihvertfall. Er jo veeeeldig mye snadder å velge i! Gjerne et element som er laget for eller som spiller bra i lukka da selvfølgelig. Men er veldig urutt å lage kasse først, det er lettere å lage kasse til et element, en å velge et element til ei kasse. Jeg har en Polk Audio DB1240SVC du kan kjøpe, den er optimalisert for lukka kasse og anbefalt størrelse er 24.9 L. Er også veldig fornøyd med den!
      Okay! Bygd er bygd, skal nok alltids finne ett element som passer til kassa

Diverse 10" som jeg har kommet over, har kasse krav på ca 19-20 liter lukket, det er vel bedre å smelle inn en sub tilegnet de spec'ene, slik at jeg heller mer mot dypere bass vs "pop-bass" i min kasse på 24 liter?

Comment

http://www.judysbilstereo.no/subwoof...ormance-10-dvc
        http://www.judysbilstereo.no/forster...ohm-viftekjolt
        Ole Petter Holelien
        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Interessant forslag!

Kikka på siden din, så du hadde en HELIX E12W Esprit 2 + 2 ohm (DEMO) til salgs. Hvordan vil den passe til kassa mi og en forsterker til denne?

Comment

Kassa er for liten. Men hvis du fyller med litt dempeull kan dette brukes og http://www.judysbilstereo.no/subwoof...x2-ohm-500wrms
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Da ble følgende bestilt til slutt:

Pioneer Subwoofer TS-SW3001S2 og Pioneer GM-D7500M.

Comment

Spennende med Pioneer da
                Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
                Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

Comment

Working...
                X