Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reconekit for DD510b,finst det? hjelp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reconekit for DD510b,finst det? hjelp

Eine spolen på elementet har løsna og er knekt av,og deler ligger løst i kassa, elementet funker bra enda på den andre spolen,men bråker fælt nå pga den løse spolen som fortsatt henger fast inni der... tips? går det ann å få tak i reconekit for disse elementene? (nest minste serien av 10" digital designs subbene) 2x4ohm

Bør eg lavære å bruke elementet slik det er nå med tanke på å ikkje ødlegge monoblocka? har sett det har gnista smått ett par ganger når den løse spolen spolen treffet chassiet. elementet er paralellkobla enda..
    Last edited by Terranoise; 08-01-2013, 22:42.

er nok ikke vits i å skaffe recone til et så billig element? kommer seg fort på 1-2t ..

bør nok stå over å bruke subben siden det kan ta knekken på utgangene til forsterkern ..
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

Comment

okai, hum,ja.... sundown 8" får erstatte den heller kanskje..:P

Comment

like greit ja tror jeg
        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
        Mvh
        Rune Kvaal

Comment

Men tenkte på garanti, gjelder vell ikkje enda den vell? subbene er jo ikkje så gamle egentlig..kjøpte dei i sommer om eg husker rett. elementet som er snakk om her var det siste eg spillte inn og har brukt, altså det nye av det eg måtte bytte med det forrige pga skeiv spole fra fabrikk.

Kan prøve å ta ett bilde av spolen som har løsnet.
          Last edited by Terranoise; 09-01-2013, 00:12.

Comment

Ta bilder, er spent på hvordan den ene spolen har klart å komme ut av elementet mens den andre fortsatt er på plass!
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Er ett par spolebiter som har komt utav, virker som spolen har løsna ellernoe,og blitt klemt eller knekt på en eller annen måte. ja skal ta bilde,er jo ikkje hele spolentråden som har løsnet da,men heng og sleng en del av den inni
              Last edited by Terranoise; 09-01-2013, 00:33.

Comment

Hørres ut som du har dratt på med for mye effekt uten subsonic slik at spolen har klakket ned i chassiet. Da gjelder dessværrre ikke garantien...
                Tor Martin Ølberg

Comment

bunna magneten du tenker på? har ikkje hørt noke "bunnsmell" da men, kjørt 600wrms på subben med null bassboost,og hz på monoblock ikkje meir enn 60hz,gain på ca "kl.14" frå forsterkar paralellkoblet, men ja veit at elementet har hatt noken greie utsvingninger slik man hører det liksom,slik blafrelyd eller kordan eg skal kalle det. får opne opp å kikke litt nermere..
                  Last edited by Terranoise; 09-01-2013, 14:18.

Comment

Mente at spolen bunna i magneten ja
                    Tor Martin Ølberg

Comment

Prøvde å legge bra vekt på membranen for å prøve å presse den i bunn, kan ikkje sei eg nådde bunnen.. prøvde også å trykke membranen utover for å se nedre kant på spolen men såg ikkje spoletråd som hang der rundt liksom heller.

tok noen bilder..
                      kan sjå spoletråd ligger under støvhetta også bl.a.. testa med batteri på begge spolene men eine spolen er jo dau såklart pga bruddet.
                      Attached Files
                      Last edited by Terranoise; 10-01-2013, 00:19.

Comment

Ser ut som det har vært varmt i spolen så limet har smelta og litt av tråden har løsna pga det. Egentlig er det utrolig at bare en del av spolen har kommet ut på den der måten.
                        Jonas Tautra

Comment

Går fint og berge den der men den vil nok ikke tåle samme effekten som før. Ser nå ut til at tråden kommer fra undersiden, har kommet løs, brukket og så blitt skyvd opp av svingspolegapet. For mye utsving på membranen tipper jeg.
                          Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

Comment

ja det er mulig det,rare greier... for min del kan eg kjøre elementet i 4ohm ,det spillte ganske bra før eg demonterte det, men kordan skal eg klare å berge elementet? demontere støvhetta og se om det går ann å dra opp spoletråden der i fra evt?

Comment

må vara noe feil med det elementet, har spit så jævlig med slike at spolen er mer en svart å enda ikje noe som løsnet å spolen din ser da ikje mye brent ut
                              øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

Comment

Working...
                              X