Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasse til 1stk DD 3518 (musikk)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kasse til 1stk DD 3518 (musikk)

Kan noen hjelpe meg med å finne mål og tuning på en ny kasse til DD 3518g?
    Jeg har WinISD, men skjønner ikke så veldig mye av det.

Kassen jeg har nå er ca 175L inkl port tror jeg.

Jeg vil bygge ny kasse pga det ikke spiller høyt nok!

Den nye kassen skal få avrundede hjørner og bra avstiving + male kassen innvendig og utvendig.

Jeg bruker den på en LIB 3500.1D i 1ohm, og det skal spilles høy musikk over lengre tid.
    Jeg hører ofte på bass-sanger, reggaeton, men også alt annet som er på spotify.

Det er ikke så mye plassbegrensninger, men bredden i bagasjerommet er MAX 99cm, så bør helst ikke overstige ca 95cm. Må ha noe klaring til kabler.

Kassen blir lagd i 2x 22mm vannfast sponplater. Dobbelt opp med andre ord.
    Platene har en bredde på 60cm og 2.4m lengde.

All hjelp mottas med stor takk!

Slik ser det ut nå
    Attached Files
    Last edited by Larsi; 11-06-2013, 01:09.
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

ser ikke så dum ut den kassen du har gi oss mål på den så vi vet sånn ca. hva du har fra før av. hva er det du ikke er så fornøyd med den kassa du har?
    FI SP4
    LIB
    Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
    DD4LIFE

Comment

Kassen ser jo ut til og være bra, og den spiller bra. Men ikke godt nok. Jeg mener at det er mer potensiale i både sub og forsterker

Jeg hadde subben ute her om dagen, men glemte og ta mål. Kan ta utvendie mål, men da kommer ikke porten med.
      Last edited by Larsi; 11-06-2013, 01:10.
      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

Bump.........

Comment

Høre folk sier 250l er gøy med denne subben men det er det port spørsmålet da
          2 loud

Comment

Sånn ca 180l og portareal på minimum 400cm3. Stiv av kassa skikkelig og legg litt jobb i selve porten
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Greit å vite til min 3518 er reconet
              // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
              //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
              Mvh
              Rune Kvaal

Comment

hvis jeg sikter meg inn på 220l + port da?
                Men når du sier 180l og 400cm3, så sier det meg ca ingenting.. Skal porten være bred og kort, eller smalere og lang, spiller det noen rolle?

En tegning med mål hadde vert til STOR hjelp

Som sagt så kommer jeg til og bruke dobbelt opp med plater, så veggene i kassen blir 44mm, alle hjørner skal rundes av, og jeg kommer til og bruke 2-3 10mm gjengestenger i kassen for og stive av. + male kassen innvendig med polyester

Comment

Tror nokk dei 10mm gjengestengene kommer te å bli som gitarstrenger inni kassa ,bruk sikkelige stålstag å lag gjenger i kvar ende
                  2 loud

Comment

jeg bruker 24mm gjengestenger... de bøyer seg ikke..
                    Ole Petter Holelien
                    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Ja heller det en 10mm ivertfall
                      2 loud

Comment

Sett i gang larsi hehe
                        2 loud

Comment

Tror det er vanskelig å få plass til 3518 der
                          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Ja er 15" dette for svingende ouupsann
                            2 loud

Comment

helvete for ein kasse da, blir jo som å setta subben i et rør med open ende

Comment

Working...
                              X