Så basiacally så er det en vanlig slotport, bortsett fra at man har "avrunding" hele veien inn mot midten av porten?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kasse til 1stk DD 3518 (musikk)
Collapse
X
-
Ok, la oss kalle det en optimalisert slotport, så er vi enige.
Ja det er på sett og hvis det. Lettest jeg kan si uten og dra frem mine supre mspaint ferdigheter er at endene av porten er mye størrre en den delen i midten, som fortsatt er like stor som tuning utregningen tilsier.
Jeg skal se om ikke jeg kan fiske frem en respons grafe jeg fant en gang i tiden laget av en av de kjære på andre siden av fjorden.
Comment
-
200liter netto og 5 - 600cm2 port. Bare se for deg at du skal skli skikkeli smooooth gjennom porten, uten å få blåmerker på stumpen Da har du en go port
Comment
-
Nyreport høres egentlig bare ut som en velkonstruert slisse/slot/whateverport..?Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
[B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1
Comment
-
Er det et spesielt forhold som er bedre enn noe annet? At f.eks åpningen skal være på 600 cm2, midt i porten skal det være 400 cm2 og i enden av porten skal det være 600 cm2?Digital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500
Comment
-
Jeg skal ikke si jeg er noen ekspert på utregningene som er nødvendige her.
Hoved prinsippet er nå å forandre vinklene men samtidig beholde det totale interne luft volumet i porten.
Fant tilbake til et design som viser konseptet.
Målene er urellevante.
Nei det er ikke noen uhorvelig avansert design, men form funksjon derimot.
Comment
-
vil ikke si den porten der er "optimal", men kan hende det funker bra
Comment
-
Originally posted by Mrimstad View PostDen har en funksjon! Beregningen og reproduksjonen av rette kanter er vesentlig lettere en et "optimalisert" design.
Kravet for lav frekvens er ikke så stort og modifikasjonen er så minimal kun derfor jeg nevnte dette.
Ja det "funker"
hvordan regner man ut tuning med en sånn port?
Comment
-
okei. har vært morro å prøv en sånn port
Comment
-
Tror du har en god del å hente på porten, en port burde ikke ha rette vinkler.
Generell regel for å spille høyt er å tune høyt, rundt peak-hz i til bilen. Da duger dog ikke kassa til musikk.
Med en 3518 ville jeg ha laget en kasse på 2 - 300L avhengig av plassen disponibelt og tunet rett under 30Hz, spiller det ikke høyt nok lurer på hva som faktisk spiller høyt nok for deg. Har hørt en 3518 tunet til 26-ish Hz før på en 2x200W, og det spilte mer enn høyt nok.
Ser ut som at kassa de er ganske høy og at porten din er langt fra optimal, der har du noe å hente. Få kassa langt ned mot gulvet og finpuss porten.Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?
Comment
Comment