Lag deg ein nye kasse da MED sikkelige port larsi er vell egentligt ikje noe fasit på port angående DD elementer da di er vell brukenes te nesten alt
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kasse til 1stk DD 3518 (musikk)
Collapse
X
-
Skal lage ny og SKIKKELIG kasse ja, alt skal gjøres til punkt og prikke. men er da ikke bare og ta mål av bagasjerom og lage kassen etter hva jeg har plass til, og ta porten på "feelingen". Jeg vil ha det rett.
Tuning på 30hz høres greit ut. Det er musikk som skal spilles, men jeg vil ha mere db enn jeg har nåIt aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
Comment
-
Du kan da få greit med db også på lav tuning.
Jeg har 2x9512 i en ca 200l kasse tunet til ca 27 hz. Denne har målt 144.6db@32hz med 3- 4kw effekt. Og dette er i en kasse som enda ikke er ferdig mtp avrunding av porten, samt kun på ett batteri så jeg er usikker på hva som var den faktiske effekten
Comment
-
Nei, har ikke målt db. Men jeg vil spille høyere, så da spiller ikke tallet noen rolle
Skulle gjerne fått tak i termlab og lekt meg litt en dagIt aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
Comment
-
Originally posted by Larsi View PostNei, har ikke målt db. Men jeg vil spille høyere, så da spiller ikke tallet noen rolle
Skulle gjerne fått tak i termlab og lekt meg litt en dag
Mye viktigere at ting spiller musikk dynamisk og godt enn mest mulig db
Det er iallefall min subjektive mening
Comment
-
Joda, ser den.
Men jeg ønsker og spille litt høyere, og samtidig at det skal låte like godt (eller bedre).
Tror ikke den kassen er noe bra, er lite vandring i elementet og til tider hører jeg blåselyder fra porten.
Bruker en LIB 1.3500D på subben, og gain står nesten på fullt nå.It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Comment
-
Gain bør skjelden stå opp imot fult, da dette og høyt volum i ethvert oppsett garranterer noe klipping av signalet !Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
| Gladen 75c6 - DD m4a |
| 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |
Comment
-
Når du spør om hjelp med kasse, mener du hjelp til å bygge den?
Du har fått ganske mange tips i denne tråden, og annet lesestoff ellers på forumet.Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?
Comment
-
Originally posted by Larsi View PostJoda, ser den.
Men jeg ønsker og spille litt høyere, og samtidig at det skal låte like godt (eller bedre).
Tror ikke den kassen er noe bra, er lite vandring i elementet og til tider hører jeg blåselyder fra porten.
Bruker en LIB 1.3500D på subben, og gain står nesten på fullt nå.
Hvor mange Ohm har du koblet i?
Om du har 3500w på subben og du får lite vandring i elementet så er det noe galt ett eller annet sted.
Har du sjekket delefrekvenser, både på forsterker/spiller eventuell dsp ? Hva med equalizerinnstillinger?
Blåselyder i fra porten (som også bidrar til dårligere lydtrykk) kommer somregel av en av følgende grunner:
- For lite portareal
- For dårlig avrunding av portendene (forran og bak)
- Bakenden av porten er for nære en vegg i kassa
- Frontenden av porten er for nære en flate i bilen
- Ujevnheter inne i portenLast edited by trustno1; 21-06-2013, 11:09.
Comment
-
Problem nr.1: for lite strøm. Gain skrudd ned inntil videre. Volten peaker ned under 12,4v... Ikke bra.
Har koblet i 1 ohm.
Blåselyder kommer nok fra dårlig avrunder port og 90* vinkler i hjørnene inni kassa. Er noe derfor jeg skal lage ny.
Jeg trenger hjelp til og tegne en kasse med riktige mål på kassen, port osv. Jeg vil ha en kasse på ca 200-250l. Så stort som jeg kan få plass til.
Kassen lager jeg selv.It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Comment
Comment