Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasse til 1stk DD 3518 (musikk)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg mener faktisk å ha lest at sammenhengen er litt annerledes. Nemlig at skal du ha større portareal enn anbefalt så blir det nødvendig med større effekt for å sikre kontroll. Altså ikke slik at om du har masse effekt så må portens areal forstørres - det gir ikke mening!

Har du spurt produsenten eller butikken hvor elementene ble kjøpt om disse tingene?

Til slutt: i og med at du ønsker være sikker på at det blir bra, så er det et soleklart argument for slotport slik at du kan justere den ved behov. Det er litt verre å justere arealet på bassrefleksrør for å si det sånn.
    never enough!

Comment

Originally posted by Larsi View Post
      Når jeg skal lage en såpass stor kasse som jeg kommer til og legge masse arbeid i, så er det surt og finne ut i ettertid at jeg skulle hatt større eller mindre port!
      Er helt riktig, men uansett, går du for forslag fra Dag eller trustno1 blir det jo ikke katastrofe, du må prøve deg frem! Bare å prøve, derfor jeg sa det med å gå for noe, heller enn å være veldig møysommelig.
      Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

ja, har regnet sammen en kasse nå.
        Det blir 225L (la på 5l mtp platene til porten tar litt plass)
        Innvendige mål blir 90x50x50
        600cm2 port, altså 50x12cm 86cm lang.

Det er 99cm på det smaleste punktet i bagasjerommet, så det skal gå akkuratt! Kassen blir totalt 98.8cm bred!
        It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
        Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

Mer effekt gir mer bevegelse i porten, som igjen gir blåselyder dersom man har for lite portareal. Så det er nok en viss sammenheng mellom effekt og størrelse på port.

Ang kontroll så kjenner jeg virkemåten på dette for dårlig til å uttale meg noe særlig om det.

Larsi:

Ser du har lagt til 5l mtp platene til porten. Dette blir ikke riktig. Du må tenke på volumet hele porten inkl innhold fortrenger. Det vil komme på overkant 50liter.

Comment

Jøss, jeg har tatt 220l INKL port.. ikke rart jeg synes at kassen ble mindre enn den jeg har nå :P
            Får gjøre om til 220L + port i morgen da
            Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

Da blir kassen totalt 265L, invendige mål blir 86,2 x 51.2 x 60.

600cm2 port på 60x12. 86cm lang.

Comment

Working...
              X