Announcement

Collapse
No announcement yet.

noen som vet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• noen som vet?

Hei!
    Noen som vet hva som kan feile subban mine? Fikk etter jul skurring fra subbene mine,kjøpte nye etter å ha prøvd x antall forsterkere,men samme skurrelyd er der. Høres ut som at subbene er sprengt. Har prøvd 3 forskjellige forsterkere,men uten noe nytte.

har du prøvd en annen cd spiller?
    Ford Focus
    B2 Audio CC15
    B2 Audio Mono v4

Comment

Nei,har ikke d. Men ska se om æ får tak i en.

Comment

også har du sjekket alt av kabler? i og med at du har byttet subber og forsterker, så må problemet være i kabling hvor det evnt er dårlig kontakt et sted når bassen slår, eller så må det være spilleren
        Ford Focus
        B2 Audio CC15
        B2 Audio Mono v4

Comment

alt av kabler er sjekket. ny signalkabel er også lagt inn enda den gamle fungerer. skal prøve med en ny spiller senere idag. trodde jeg hadde sprengt di gamle subbene mine,så jeg kjøpte nye. men d var bare skurring der og. endatil med ny kasse.

Comment

Ta en phono til minijack kabel og koble mobilen/ipad/ipod/mp3spiller til forsterkeren og se om den framdeles er ulyd.

Comment

har prøvd begge deler nå,å det funker heller ikke... samme lyd.

Comment

Har du lyden både når motoren er av og på?

Comment

Er du sikker på at lyden kommer fra elementene? Kan det være en mekanisk ulyd forårsaket av vibrasjon i eller utenfor kassen? Var skurrelyden tilstede med en gang du kjøpte de nye elementene eller kom det etterhvert? (Hvis ja til det siste kan man ikke utelukke at du har sprengt begge settene). Har du forsøkt uten frontsett aktivert så du er helt sikker på at de ikke er synderen (lave frekvenser er mye vanskeligere å retningsbestemme)?
                  never enough!

Comment

skru ut elementa og bruk høytaler ledning fra + og - fra terminal på sub/høytalere på ett fk.s 1.5v batteri eller større og skjekk om spolene er i orden.

Comment

Takk for alle svar har prøvd det meste nå. Samme ulyd uansett. Ingen feil med ledninger. Har t.o.m hadd kassen i en annen bilhvor vi er 100% sikker på at alt funker som det skal,men fremdeles skurring. Å jeg nekter å tro atmine nye elementer er sprengt. De har jo ikke vært i bruk engang..

Comment

Originally posted by slippern View Post
                        Har du lyden både når motoren er av og på?
                        Samme lyd uansett om motorn er av eller på

Comment

har du kjøpt kassen brukt eller hos forhandler?
                          Ford Focus
                          B2 Audio CC15
                          B2 Audio Mono v4

Comment

Kassen har jeg lånt hos en kompis som byttet fra 10" til 12". Og kassen er det heller ingenting galt med. Og elementene er helt nye

Comment

Originally posted by bonpia View Post
                              Har t.o.m hadd kassen i en annen bilhvor vi er 100% sikker på at alt funker som det skal,men fremdeles skurring. Å jeg nekter å tro atmine nye elementer er sprengt. De har jo ikke vært i bruk engang..
                              du sier her at du har prøvd kassen i en annen bil også hvor den også skurret? da ligger jo problemet der! har du noen gang hørt kassen fungere? kan være en produksjonsfeil av et slag?
                              Ford Focus
                              B2 Audio CC15
                              B2 Audio Mono v4

Comment

Working...
                              X