Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avstive basskasser.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Avstive basskasser.

Jeg har en kasse på 175l som er helt ok, men vil stive den av litt.

Her er det egentlig fantasien som setter grenser, men jeg har ikke så stor fantasi på dette punktet.
    Så kom gjerne med idèer og det hadde vert fint med bilde(r) av metoden.

Gjengestang er vel den enkleste metoden, og den kan vel utføres uten og ta ut elementet også?
    Man slipper skiver og muttrer på innsiden av kassen? At man bare trer en stang gjennom kassen og setter skiver og muttrer på utsiden og strammer greit til?

Hullet til elementet er en smule for stort, så jeg må lete litt etter brukbare hull, så vil helst unngå og ta det ut.

Kassen er helt ok, men jeg bygger nok ny etter mine egne ønsker når det blir varmere i været.
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Du må nok ut med elementet skal du få til avstivning. Er like viktig med muttere på innsiden av kassa som utsiden ved bruk av gjengestag. En annen måte å løse dette på er å få tak i rør som er f.eks 2-3cm i diameter og sveise inn muttere i endene. Deretter kan man bare skru inn bolter fra utsiden.
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Du kan jo lage deg en ny frontplate med riktig størrelse på hullene da, og montere den utenpå det som er der nå, stiver litt det også

Comment

Kassen har allerede dobbel front, men jeg skal bygge ny etterhvert.

En annen ting jeg lurer på, når man holder basskassen i lufta så "forsvinner" bassen, vil det da (teoretisk sett) spille bedre med kassa skrudd fast i bilen på et eller annet vis? F.eks bolte den fast eller bruke vinkeljern og skru fast med.
        It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
        Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

Vil helt klart spille bedre med kasse skrudd fast. Men enda viktigere er at det da sitter fast ved en eventuell ulykke.
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Working...
          X