Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger råd/tips ang sub i bmwen min

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• trenger råd/tips ang sub i bmwen min

Hei på dere jeg har en bmw e39, men skal kjøre focal hele veien jeg er ganske opptatt av lyd og jeg liker Focal ganske godt men basseren til Focal feks 15" koster 6500kr.. det synes jeg et litt for stivt.. men tilbake til spørsmålet!
    Hvilken basser burde jeg ha når ikke jeg liker så mye during men trøkk? Liksom at det trøkker skikkelig lukket eller åpen kasse? Er en sedan jeg har.. og må bygge bass refleksen opp i hatte hylla pga da står elementet ut mot armelende i bilen og hva burde jeg kjøpe ? 2 12" eller en singel 15"? takk for all svar

Du spør om lukket eller åpen kasse, også sier du at du må ha bassrefleks opp i hatthylla?? Det er vel ikke noe som heter åpen kasse, man har bassrefleks, lukket og bandpass sånn kort fortalt. Sånn som du beskriver det du liker, så vil jeg mene at en lukket kasse passer best, men så er det dette med biltypen da... Hvis du har skiluke bak armlenet, så kan du skru ut skiposen og lage en kasse som passer perfekt inn mot seteryggen og ha suben mot skihullet. Kassa må da være helt tett mot seteryggen. Jeg ville gått for en singel 15" fra Digital design

Comment

Cossie:
      Hvilken 15" ville du anbefalt til lukka kasse fra DD da?

For meg virker det som du ikke trenger den voldsomme dypbassen, men er mer glad i mye lyd. Derfor hadde jeg nok satset på porta kasse. Nå spørs det hvor mye av bagasjerommet du er villig til å ofre til dette før man kan anbefale hva duskal bygge. Men en måte er slik cossie skriver, med element mot seterygg, men at du i tillegg kjører port gjennom hattehylla. Dette må da være helt tett og krever litt jobb. Siden du ønsker mye lyd så kan du godt gå for litt høyere tuning.
      Subber fra Digital Designs er kvalitetsmessig det beste du kan få på markedet, så om du ønsker å gå for det så blir du garantert fornøyd.
      Men mesteparten avhenger fortsatt av kassa, spesielt i sedan. Man kan få til helt supre løsninger i de og, men det krever en del mer jobb enn andre biltyper.
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Har du sett på "Bilstereo | Kjøp - Salg - Bytte" siden på Facebook?
        Ser det er en som selger Focal 33v2 subber der. Kan ikke si om det er et godt kjøp, men det er en mulighet om du vil kjøre Focal uten å betale nypris.

DD i lukkede kasser er vel ikke det beste valget
        I portet og på den måten Hifonic beskriver, da begynner vi å snakke! Men vær forberedt på å miste mye av bagasjerommet Du er ikke heldig nok til å ha nedfellbare seter?

Bandpass er også en mulighet i sedaner, bare så det er nevnt.

Selv er jeg usikker på om DD er verdt prisen i alle tilfeller... Spørs hva du er ute etter.
        Prisene gikk jo litt ned nå for en stund siden, samtidig som de visstnok er forbedret, så saken har kanskje bedret seg litt. Er ikke uten grunn at mange sikler etter dobbel D's

Comment

Bare sånn for å nevne det så kjører Joakim Skovlund en 18" DDZ (jada dyr, men også bare anbefalt i porta kasse) i en lukket kasse.
          Og trenger vel egentlig ikke nevne at det er god lyd i den bilen.

Så dd i lukket kasse trenger ikke være et nono, selvom produsenten selv anbefaler portet
          mail

Comment

DD i lukket kasse er absolutt ikke noe nono Men nå er kassa til Joakim også litt mer spesiell enn standard lukka kasse
            Men er ikke noe hemmelighet at DD i porta kasser er det beste, spesielt til den bruken trådstarter her forklarer.
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Working...
            X