Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vil dette påvirke lyden på noen måte?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vil dette påvirke lyden på noen måte?

Ble spørsmål om dette i prosjekttråden min, og visste ikke helt svaret. Lurte derfor på om noen kan si noe om basskasseløsningen min vil kunne påvirke lyden i negativ forstand. Egentlig litt seint å stille spørsmål ved det nå, da den allerede er lagd, men. Kassa ser da slik ut:

Og den skal da plasseres helt inntil åpningen her..

Når armlenet er nede er det bare et par millimeter tykt stoff i veien der, og satset på at det ikke ville hindre noe særlig bass? Tunellen/"Rektangelet" som subben skal spille gjennom blir tilsammen ca 10 cm lang tenker jeg. Noen som vet om/hvordan dette vil påvirke lyden?

-Simen
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Første jeg tenker er at det kommer til å ha en innvirkning, er rimelig sikker på at det vil kunne være en forskjell med og uten de sideplatene foran subben. Om det i det hele tatt er målbart for øret kan vell kun testes praktisk? :/ Men hvor har du bygd de sideplatene i kassa?
    You know, Im all about that bass...

Comment

Ikke noe å tenke på, vil ikke påvirke lyden noe slik jeg ser det.
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
        Ikke noe å tenke på, vil ikke påvirke lyden noe slik jeg ser det.
        Vil jo teoretisk sett være i veien for noe av lydbølgene? Men som sagt, kan vell bare svares på etter testing! Vil uansett uten tvil tro at det kommer til å spille pent og høyt!

Comment

Kan ikke se for meg at det har noe og si, lyden vil jo gå gjennom luka som har de samme målene uansett.
          Spiller: Pioneer p6600DVD
          Frontsett: Seas Lotus Performance
          Sub:Morel Elate Sw10

Comment

Originally posted by Nemoas View Post
            Kan ikke se for meg at det har noe og si, lyden vil jo gå gjennom luka som har de samme målene uansett.
            Jo, men luka vil jo være lengre unna elementet enn mdf'n?

Comment

Når det hullet er såpass mye større enn membranarealt på subben er, så vil ikke dette påvirke lyden.
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Hifonic View Post
                Når det hullet er såpass mye større enn membranarealt på subben er, så vil ikke dette påvirke lyden.
                Okei! Tror det blir veldig bra! All ære til TakeTheTime! Å bygge stock er kult!

Comment

Takk for god respons folkens. Godt å høre at dette ikke blir noen dum løsning, after all.

emilbakken: Hehe jo takk! Synes det er fornuftig og utfordrende å bygge stock.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                    Takk for god respons folkens. Godt å høre at dette ikke blir noen dum løsning, after all.

emilbakken: Hehe jo takk! Synes det er fornuftig og utfordrende å bygge stock.
                    Det kan jeg tenke meg! Kult å gjøre noe som ikke er så vanlig!

Comment

Working...
                    X