Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor mye mer lyd av to elementer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvor mye mer lyd av to elementer?

Før i bilen har jeg hatt 2stk 12" Focal P30DB elementer. De har stått i en vanlig basskasse som har tatt opp all plassen jeg har bak i bilen.

Men nå skal jeg fikse ny kasse, felle ned basskassa i reservehjul brønnen. Savner stasjonsvogn plassen bak. Men jeg har et "problem". Elementet vil ha 25 til 45liter lukket kasse. Jeg får en kasse på 40 liter nedi der.

Så da kommer "problemet". Skal jeg prøve å presse nedi begge elementene, eller skal jeg kun bruke det ene? Og hvor "dårligere" blir lyden av et element? Lest et sted at man får 3dB mer lyd av å bruke flere elementer av samme type

Bruk så mange elementer du har plass til å lage kasse for. Presse inn for mange elementer i for liten kasse gir dårligere lyd og bruker mer strøm. Krever elementene 25-45 liter kasse hver seg så ville jeg holdt meg til ett element. Du har ikke noe å tjene på å sette inn ett til i det samme volumet.

Comment

Nei, var akuratt det jeg satt å tenkte på. På 35liter så "oppfører" elementet seg best, på lukket kasse. Og det er mellom 35 og 40liters kasse jeg får. Om jeg skal nedi med to elementer så blir det bare 17.5 - 20liter på de vær. Det står at elementet trenger 25 til 45liter i lukket kasse, men tror jeg kun går da for et element (:
      Last edited by T-Karlsen85; 22-04-2013, 10:18.

Comment

Gå for 1 element så blir dette bra
        Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

Comment

Working...
        X