Vurderer sterkt å teste ut Gladen SPL 15 da specsa ser spennende ut og det er noe ikke alle andre har. Men er det noen som har noen erfaringer med den? Prisen hos autodesign var ikke med på å dempe suget heller...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Gladen SPL 15 erfaringer
Collapse
X
-
Ja sjesker voldsomt. Stasjonsvogn om en måneds tid så bestiller vel da. Tror du en gladen 1800w monoblokk driver den greit eller kan det være lurt å investere 3k til i en GZ 4kw blokk? Da er det jo mulighet for et ekstra element senere...
Comment
-
De elementen er vell 1ohm dvc on jeg ikke tar feil, så hadde nok vært greit med ei litt større blokk, men mye glede uansett av dette !!Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
| Gladen 75c6 - DD m4a |
| 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |
Comment
-
Jepp er det, så må ha noe som gir cirka 2,2kw i 2 ohm. GZ plutonium 4kw blokka gir jo 2,4 i 2 ohm, og om jeg skaffer et element til senere er den jo fortsatt brukbar med sine 4kw i 1 ohm.
Hvor stor batteribank bør jeg ha med ett slikt element? Blir jo da strømtrekk på 1,8 - 2,4 kw ?
Comment
-
hvis ikke så har en jo spl dynamics som gir 3,2kw i 0,5 ohm
ville iallefall hatt 2 stk batterier f eks 2 stk 95 ah fra biltema
gladen spl er faktisk en meget god sub. Har hørt den i 12" og må si den spilte meget fint også for og være en spl sub
mvh kimLast edited by kimafro; 31-05-2013, 20:07.
Comment
-
Beste er vell å finne en brukt mosconi as300.2, i 2ohm )) da blir det nok spl og en utrolig kvalitet !!Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
| Gladen 75c6 - DD m4a |
| 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |
Comment
-
det gjør det nok, men hva med denne? http://www.judysbilstereo.no/forster...i-2x430w-4-ohm
vil jo gjerne gi subben så mye den tåler vet ikke hvordan lydkvaliteten er på denne da, men mine 19 år gamle øre er ikke ALT for kresne. tror bare ikke det blir veldig fint i 0.5 ohm i forhold til 2...
Comment
-
Jeg har selv hatt den siste du linker til der Atle, og det er en veldig ålreit forsterker. Men det er klasse AB forsterker, så den trekker mye strøm (lavere effektivitet enn klasse D). Får den derimot det den trenger spiller den både høyt og pent. Det holdt ikke i mitt tilfelle med et North Star nsb90 på 108Ah, skulle vel helst hatt 300Ah og dynamo fra en E34 med nordisk utstyrspakke (140A). Men så har jeg på fullt volum stort sett hele tiden når jeg har anlegg da :P Uansett hadde du nok omtrent ikke hørt forskjell på Gladen 1800c1 og GZ 2,4kw. Det blir i teorien bare 1db forskjell. Dette utgjør masse på et dbdrag, men er bare akkurat så man hører forskjell. I tillegg er Gladenen mer effektiv, der klarer du deg med ett eller to skikkelige agm-batterier. Biltema sine har jeg dårlig erfaring med selv, så jeg personlig ville aldri anbefalt det. Har hørt om flere som har kjøpt de, og de har vært defekte fra dag 1 eller blitt defekte i løpet av kort tid.
Og en ting til. Strømtrekket til en forsterker som skal levere f.eks 2,4kw er rundt 3kw. For du må huske at hvis en forsterker har en effektivitet på 80% og utgangseffekten er på 2,4kw så trekker den 20% mer fra batteriet enn den kan levere til høyttaleren. Bare for å rette litt på deg der du nevnte strømtrekk
Du blir ikke skuffa med en Gladen SPL 15 med 1800c1, men har du råd til en Mosconi 300.2 så går du for det med en gang for å få det ekstra innen lydkvalitet.Last edited by Custom; 01-06-2013, 02:54.Mvh Julian Sommer
Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del
Comment
-
Du følger med ja Julian :P Ja, glemte helt bort dette med effektivitet. Glemte jo forsåvidt andre forsterkere i bilen også da, så får nesten regne på det når alt er handlet inn. Om jeg går for Gladen SPL 15 med 1800c1, må jeg jo nesten prøve SQL 165 Dual også da
Comment
-
Ole Petter Holelien
Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M
Comment
Comment