Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dual Kicker L7 HJELP

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dual Kicker L7 HJELP

Heisann.

Har idag koblet opp en orginal Dual Kicker L7 kasse i en HB civic, med zx1500.1, 50mm2 stinger kabler og et stinger1200 batteri ekstra baki. Alpine 117RI spiller, focal frontset.

Stilte inn gainen på forsterkeren idag ved 50hz, volum på 24 og fikk ut 54.4V av forsterkeren som er riktig.

MEN, jeg syntes dette ikke spilte noe særlig som jeg håpet på med vanlig musikk, som Rap og dubstep med mye bass.. Elementene må nok sikkert spilles inn. Men forventet liksom at de allerede nå skulle spille litt bedre enn 2x10" kicker cvr på 450rms...

Noen som har forslag til hva jeg eventuelt kan gjøre?
    Sette gainen med høyere eller lavere Hz toner? Vurderer alt å selge dritten å kjøpe ett enkelt element. Er ute etter SPL, SQ bryr jeg meg lite om. Vil ha trøkk i kassa så lager et godt smil

Steffen

hadde 2 stk l7 15" med 1 stk zx2500.1 og det spillte heftig!

hvilken kasse har du? portet lukket?
    nå kan det være at 10" dine trenger mindre guffe enn L7

evnt justere litt på forsterkern

du kan jo evnt bytte forsterker, siden du har litt strøm å gå på? dynabel bf7501 hadde passet deg godt 3000,- på brukt markedet
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

Comment

Det er kassa jeg har. Orginal portet. De trenger sikkert en større kasse, men de skal jo spille greit i kassa fra kicker selv.

Ja 10'erene trengte mindre guffe, spilte de i 8ohm på zx1500'en, da spilte de ganske bra. Da fikk de rundt 400~rms ish. Halvparten av hva de egentlig tar så..
      Det skal jo ikke stå på strømmen nå, å min forsterker er målt til 1576rms i 2 ohm. Det burde dra 2 stykk L7 greit..

Justerte inn forsterkeren istad til å gi det elementene tar, i 50hz. Når jeg spilte testtonen med subben koblet i så ble det ganske så grovt, men det funka dårlig med musikk...

Har ikke råd til å bytte forsterker. zx1500 funker jo greit nok

Comment

disse liker vell 150 L elns ?

justert rett på lpf og subsonic?
        Mvh
        Rune Kvaal

Comment

Ja de trenger egentlig større kasse, men siden kicker har laget de så burde de vel spille litt fordet, ellers hadde de ikke gitt ut denne kassa tror jeg.

Forsterkeren har kunn 3 innstillinger. Hz fra 50-200, Gain og Bass-Boost filter..

Takker så mye for svar forresten

Comment

det er sant! men du blir skuffet over hvor dårlig de kassene er :P hehe..
            men skal spille OK fordi oM!

åja, er ikke fler innstilling på den , da er det ikke så mye man kan bomme på hehe!

bare hyggelig! prøver å svare på det som jeg kan svare på
            men ikke mye te hjelp akk her :P
            Mvh
            Rune Kvaal

Comment

50hz på forsterker? Kunne vel gjerne hatt den litt høyere? Gain har du jo stilt inn etter verdier. Hva med spilleren? Noe som ofte kan være synderen på lydkvaliteten. Tenker da på equalizeren. Du har jo subsonic filter på zx1500.1 btw.

Comment

er vell brukt en 50 hz tone til å justere gain etter?
                Mvh
                Rune Kvaal

Comment

Ja justerte forsterkeren etter verdier ved 50hz tone, som jeg skrev i første innlegg.
                  HLS, Ja.
                  Vurderer om jeg skal justere gainen etter 60hz eller høyere kanskje? Alle sier forskjellige toner så.
                  Julepils, sub.filteret er fra 50-200hz, om det er den du snakker om. Den står nederst på 50hz.

Comment

Har forrsten en haug av innstillinger på spilleren,men alt til subwooferen står på 0 etter jeg satte gainen hvor den skulle stå. Om jeg øker sub-boost på spilleren så øker jo utgangseffekten drastisk også. Vil ikke sprenge en L7 til, det har jeg ikke råd til..
                    Ingen i nærheten av lillestrøm som vil se på det med meg?

Comment

det er bare å guffe på fra spiller. vet på 117 ri må du opp litt minns det var 28 eller no,for at ting begynte å bevege på seg.hehe. Minns det var der det var kompis som hadde samme greia. hva har du stilt gain til? er 4 volt utgang fra spiller men mulig du må skru mere ned mot 2 volt

mvh kim

Comment

http://www.sonicelectronix.com/item_...-ZX1500.1.html
                        Ser det er mange fornøyde L7 kunder med den forsterkeren.

Har du orginal dynamo? Hva med voltmeter? c",) Sier det aldri ofte nok, men det har ikke så mye å si om du har 100 batterier hvis ikke dynamoen klarer å levere nok strøm. Tar bare litt lengre tid før det tappes.

Subsonic filteret er fra 50-200? Er det normalt det? Har du prøvt å øke subsonic filteret til f.eks 80-100hz? Fordi i utgangspunktet så er jo subsonic filteret meningen at det skal kutte frekvensene under valgt verdi, trodde ikke den gikk så høyt? Men igjen jeg er ingen ekspert, men liker å eksperimentere. c",)

Er det noe equalizer preset?

Comment

Hei Kim.
                          Har frontsettet koblet til spilleren, så de begynner å skurre fra 25 og oppover. Har lest om at gainen skal settes når EQ og sub-boost skal stå på 0, og volum skal være på ca 2/3 av maks, det er ca 23-24. Done that.
                          Mener det er High-V ut av spilleren i RCA utgangene, det jeg har satt forsterkeren på, men skal se om det blir anderledes om jeg setter den på Low-V.

Jeg har stilt gainen å bassboost at når bassknobben er skrudd opp har jeg 54.4AC ut av forsterkeren, målt med DMM, ved 50hz. Derfor jeg vurderer å prøve å sette den ved 60hz eller 70hz, men vet ikke. Forslag?

Har ikke målt hvor mye dynamoen leverer når jeg spiller musikk, enda. Er noe jeg burde se på, ja. Vet jo at dynamoer på gamle civicer ikke er svære greia heller.

Comment

Ser du skriver at alt til subwoofer på spiller står på 0.
                            Betyr det at sub level også står på 0?
                            I såfall er det bare å stille denne på 15, da får du fullt signal fra spilleren.
                            Har 117ri selv

Comment

Hei Slednekk, takk for svar.

Har satt gainen etter voltmeter, om jeg skrur opp sub level på 15 eller i det heletatt rører den, så vil jeg overskrive mine nivåer jeg har satt. Det kan gi mer signaler, men det vil gi for mye suppe til elementene, dermed vil det begynne å clippe eller værre.

Comment

Working...
                              X