Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x DD515b eller 2x SPL-460D2, innspill?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4x DD515b eller 2x SPL-460D2, innspill?

Heisann!

Etter noen måneder med 2x12'' av typen SPL Dynamics V-300D4 kjørende på en S-4002 av samme produsent, er jeg nå i tankefasen om et nytt anlegg (igjen).

Jeg har lyst til å ta steget videre til noe med "litt" mer futt i, men har ikke all verden med penger og kan derfor ikke kjøpe det jeg har mest lyst på (18'' DDZ).

Etter en del fram og tilbake er jeg kommet fram til 2 "pakker" jeg kunne tenkt meg.

Pakke 1: 2x SPL Dynamics SPL-460D2 (link) eller LIB 1881-D2 (link) + SPL Dynamics ICE-3500D (link)
    Pakke 2: 4x Digital Designs DD515b (link) + SPL Dynamics ICE-1500D (link)

Jeg er meget usikker på hva slags pakke jeg vil gå for, og hvilken som gir mest "trøkk" for penga.
    Plass er ikke noe problem, da bilen jeg har er en Caravelle (lang) som vanligvis ikke har mer enn 5 seter, så størrelse på kassa er ikke noe som vil bety så alt for mye på valget.

Hva mener dere er best? Hva er fordelene/ulempene på disse pakkene i forhold til den andre?
    Takker for svar, MVH Lordmango.
    Last edited by lordmango; 20-08-2013, 22:15.
    Ford Mondeo Mk2 '97, 1.8 16v 115Hk: SPL Dynamics SPL-460D2 + dynaBel BF7501

Hvorfor så "liten" forsterker på DD'ene? Selv om oppgitt effekttålighet ikke er så høy tåler de mye. Custom her på forumet kjører 2500w rms på 2 stk. Og har fått inntrykk av at det spiller ganske greit.

Comment

Jeg vet ikke hvorfor jeg gjorde det, men jeg prøvde å sette opp forsterkere nærmest mulig RMS watt på subwooferne.

Jegeg har tatt kontakt med DreamTM, har jeg fått en grei deal på 2x SPL Dynamics SPL-460D1A + D-4S forsterkeren, og har bestemt meg for å gå for dette.

Comment

SPL Dynamics er kult det, kommer til og dundre godt med 2 stk SPL-460 og D-4S forsterkeren
        Pioneer - McIntosh - Brax - StP - XS Power - LIB

Comment

SPL Dynamics går jeg god for
          Pioneer DEX-P99RS - Gladen SQL 165 Dual - Mosconi Gladen Zero 3 - SPL Dynamics SPL-460D - SPL Dynamics D-10S

Comment

Blir vel et ekstra batteri eller 2 bak, samtidig som jeg må oppgradere "The Big 3".
            Usikker på hvor lenge en 120A dynamo klarer å holde batteriene ved like om jeg dundrer konstant
            Er allerede lagt opp 50mm kabel både + og - til batteri fram, noe som er overkill for de 600W jeg har bak nå, men som passer bra med det jeg skal sette inn nå

Comment

Working...
            X