Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukket eller bassreflekskasse

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lukket eller bassreflekskasse

Kan noe hjelpe meg litt her
    Vil denne subben trives best i en lukket kasse eller bassreflekskasse?
    Hvor mange liter og tuning ?
    Er glad i dypbass sånn rundt en 29-32 Hz. Men er greit nok opp mot 34Hz i nøden
    Skal ha 2 stk i en Audi A4 avant
    Hvordan kan jeg vite Hz'en i en lukket kasse og bassreflekskasse.
    Håper på noen kan hjelpe meg og finne/regne ut dette, det hadde vært supert

INFO:
    12"
    DVC 4 ohm
    Dual 2" voice coil
    Følsomhet 94 dB 1 watt/1 meter
    Frekvensresponse 28Hz - 1500Hz
    250 Watt RMS /500 Watt MAX
    Monteringsdybde 132mm
    Fs: 28 Hz
    Qts: 1.015
    Qms: 5.429
    Qes: 1.248
    Vas: 3.024 (85.6 liter)
    Xmax: 9mm
    Pe: 250W/500W
    Sens: 94dB
    Last edited by Glenn; 13-09-2013, 14:03.
    Mvh
    Glenn

Hvilken sub er dette ?

Comment

Er en MTX sub. La ved et bilde i tråden nå
      Mvh
      Glenn

Comment

WinISD funker ikke på den nye pc'en.
        Bass Box Pro 6 koster penger.

*edit
        Andre forslag??
        Mvh
        Glenn

Comment

Står det ikke i brosjyra?
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Nei, eneste som fulgte med er det jeg har lagt ut bilde av
            Mvh
            Glenn

Comment

Ikke at jeg skal påstå noe, men er ikke dette den som somoftest kommer i slotport pakkeløsning?
              Syns å ha sett det. Og var ikke store kassa heller.

Kan ta å undersøke litt.

Comment

Denne er vel til noe mere hjelp skulle jeg tro

Last edited by Autounion; 14-09-2013, 13:49. Reason: La til et bilde til i tråden
                En bil uten lyd blir jo like kjedelig som en dame uten pupper

Mvh
                Hans

Comment

Finner ikke subben på nett, fant bare en rts12-44, og da fulgte det kasse forslag til.

Er den gammel? Om den er kjøpt i butikk kan du spørre dem.
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd

Comment

Mrtical: Samme utseende på de, men helt forskjellig parametere

Autounion: Takker og bukker for resten av manualen, handlet de samme du også ja

Defus: Har akkurat kjøpt de på ebay, så helt nye. Skulle være førsalg på 2014 modellene. Betalte ikke mere $100 for 2 stk
                    Mvh
                    Glenn

Comment

1 hel siden med synsing og 'tror manualen anbefaller dette'.
                      Bra jobba.

Når han spør etter kasseforslag, så trenger man ikke svare hvis man ikke klarer å beregne en kasse med fornuftig transientrespons. Over og ut!
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Originally posted by ugn View Post
                        1 hel siden med synsing og 'tror manualen anbefaller dette'.
                        Bra jobba.

Når han spør etter kasseforslag, så trenger man ikke svare hvis man ikke klarer å beregne en kasse med fornuftig transientrespons. Over og ut!
                        Helt enig med deg her ugn, håper fremdeles noen kan hjelpe meg med og beregne en kasse med fornuftig transrespons. Det er tross alt derfor jeg laget denne tråden

Selv om jeg enda ikke har fått hjelpen jeg er ute etter, er jeg jo ikke sur på de som har engasjert seg her.
                        Det er jo tross alt bare for og prøve og hjelpe til litt

Takk til dere alle sammen så langt
                        Mvh
                        Glenn

Comment

Originally posted by Glenn View Post
                          Mrtical: Samme utseende på de, men helt forskjellig parametere

Autounion: Takker og bukker for resten av manualen, handlet de samme du også ja

Defus: Har akkurat kjøpt de på ebay, så helt nye. Skulle være førsalg på 2014 modellene. Betalte ikke mere $100 for 2 stk
                          Har selv hatt MTX subber til 100 dollar stykket da jeg var yngre, husker de som gode subber

Comment

Kjøpte et par av disse på presale for $100 for paret på ebay jeg også Glenn

Da har jeg brukt BassBox 6 Pro og fått følgende data på 2 stk i lukket kasse og brukt 25mm mdf.

For en F3 på 29Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 90 cm bredde - 70 cm dybde - 193.4 liter innv.(96,7 L pr stk)
                            For en F3 på 30Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 90 cm bredde - 60 cm dybde - 163,6 liter innv.(81,8 L pr stk)
                            For en F3 på 31Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 90 cm bredde - 50 cm dybde - 133,9 liter innv.(67 L pr stk)
                            For en F3 på 32Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 80 cm bredde - 50 cm dybde - 118,1 liter innv.(59 L pr stk)
                            For en F3 på 33Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 80 cm bredde - 45 cm dybde - 105,0 liter innv.(52,5 L pr stk)
                            For en F3 på 34Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 80 cm bredde - 40 cm dybde - 91.9 liter innv.(46 L pr stk)
                            For en F3 på 35Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 74 cm bredde - 40 cm dybde - 84,5 liter innv.(42,2 L pr stk)
                            For en F3 på 36Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 67 cm bredde - 40 cm dybde - 76,0 liter innv.(38 L pr stk)
                            For en F3 på 37Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 67 cm bredde - 37 cm dybde - 69,4 liter innv.(34,7 L pr stk)
                            For en F3 på 38Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 67 cm bredde - 35 cm dybde - 65,1 liter innv.(32,5 L pr stk)
                            En bil uten lyd blir jo like kjedelig som en dame uten pupper

Mvh
                            Hans

Comment

Originally posted by Autounion View Post
                              Kjøpte et par av disse på presale for $100 for paret på ebay jeg også Glenn

Da har jeg brukt BassBox 6 Pro og fått følgende data på 2 stk i lukket kasse og brukt 25mm mdf.

For en F3 på 29Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 90 cm bredde - 70 cm dybde - 193.4 liter innv.(96,7 L pr stk)
                              For en F3 på 30Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 90 cm bredde - 60 cm dybde - 163,6 liter innv.(81,8 L pr stk)
                              For en F3 på 31Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 90 cm bredde - 50 cm dybde - 133,9 liter innv.(67 L pr stk)
                              For en F3 på 32Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 80 cm bredde - 50 cm dybde - 118,1 liter innv.(59 L pr stk)
                              For en F3 på 33Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 80 cm bredde - 45 cm dybde - 105,0 liter innv.(52,5 L pr stk)
                              For en F3 på 34Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 80 cm bredde - 40 cm dybde - 91.9 liter innv.(46 L pr stk)
                              For en F3 på 35Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 74 cm bredde - 40 cm dybde - 84,5 liter innv.(42,2 L pr stk)
                              For en F3 på 36Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 67 cm bredde - 40 cm dybde - 76,0 liter innv.(38 L pr stk)
                              For en F3 på 37Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 67 cm bredde - 37 cm dybde - 69,4 liter innv.(34,7 L pr stk)
                              For en F3 på 38Hz blir utv mål: 40 cm høyde - 67 cm bredde - 35 cm dybde - 65,1 liter innv.(32,5 L pr stk)
                              Nå snakker vi skikkelige saker. Tusen ganger takk Hans
                              Mvh
                              Glenn

Comment

Working...
                              X