når jeg koblet i 1 ohm så var det noe helt annet, det ble trøkk! så lenge jeg finner ut av hva jeg kan gjøre me kassen nå så tror jeg det blir bra! lurer på om jeg bare må bygge ny kasse i tykkere mdf.. men da vil jeg ikke kunne ha 180l invendig..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
hjelp, lite bass i 2 15". Hvordan koble til forsterker?
Collapse
X
-
Bra det hvertfall hehe.
Btw: hva med å prøve å avstive med 2" bjelker istede for 16mm mdf?
Får du ikke porten over den andre?
Har du maxmåla du får inn i bilen? Så kan jeg sjekke hva det blir av liter
Sålenge du er over 150 så skal det være greit
Comment
-
Du havner på 140,94 liter med akkurat di måla der og 25mm mdf.
Hvor mye mer i dybde kan du gå?
Evnt vurdert lukket kasse?
(Kassa di er nå 158,05 liter)
Ahh, skjønner.
Du får ikke inn en på hver side evnt begge på en side?
Eller øke fra 4 til 6" ?
Å få inn begge eller større vil nok hjelpe litt på flexxen da mere trykk slipper ut, å kanskje det går greit med
avstivninga.
Comment
-
hmm. har jeg regnet så feil.. Jeg har vell 30cm til å gå på i dybde ca.. De går ikke på sidene av elementene heller. vist det skulle funket noen plass måtte det vært på toppen av kassen med elementene. evt en fremme å en på andre siden av kassen..
må vell se om jeg klarer å få inn den siste porten en plass, å se om det blir noe bedre.. aner ikke hva kassen er tunet til engang jeg.
Har vurdert lukket kasse, men jeg er en sånn en som liker høy bass og godt trykk må prøve å finne løsning på dette eller så må jeg bare bygge lukket kasse eller prøve med tykkere mdf å få litt mer dybde på kassen evt.
Comment
-
Ah. Ja da har du litt å gå på. Tja?
Regna det ut her : http://www.rockfordfosgate.com/rftech/box_wizard.asp
Ganske nyttig sak. Finnes også app for iphone, men box wizard'n funker ikke med ios7 :-/
Oppå funker nok bra det også. ville kanskje heller prøvd det siden du ikke får begge der du har den ene nå.
Anyways, kom med feedback på hva det blir til.
Spent på resultatet
Edit: høy bass og trøkk kan du fint få i lukket kasse også
Jeg kjører portet tunet til 33hz for massive romperisting :P
Hører mest på hiphop og dubstep så.
Enkel LiB 1551D2 på dynaBel bf 7501 (2500wrms 1ohm)Last edited by Mrtical; 14-10-2013, 00:59.
Comment
-
Lukket kan trykke godt det. MEN en trengere mye mere effekt som å spille like høyt som portet. Men anyway. Portene må ikke stå der elementene er. Bygger du ny kasse i 19mm mdf dobbel baffel, dobble sider siden du ikke hadde så mye å hå på i høyden så skal den bli super bra. Du har ikke tenkt på å støpe i hjul brønnen da? Får fort 50l ekstra
Du kan jo stive opp med 2x2 inne i kassa alle veier ogdekke til der du har skjært ut port f eks og finne et sted på kassa der begge passer. F eks 1 i hvert gjørne eller lingnende bare husk at du må ha 10 cm køaring fra utgang/inngang til port. En kan også vinkle portene med bend
Mvh kim
Comment
-
Hmm.. Ja, må vell bynne å vurdere noe ska jeg ha plass. Jeg har ikke plass til og legge noe utenpå kassen me di målene jeg har nå. Da må det bli på innsiden såfall.. Støpe i hjulbrønn har jeg ikke vurdert av den enkle grunn at jeg har ikke peiling på noe som helst glassfiber etc.. Tror jeg må prøve å stive opp med 2x2 stav. Er ikke det bare å feste en fra topp å til bunn å til sidene diverse plasser ? Lurer på om jeg har plass til 1 på hver side, det må skjekkes ut. Evt må jeg bare prøve lukket kasse, noe jeg er skeptisk til!
Comment
-
Hva om jeg bygger som dette, lager en port i mdf, da må jo kassa bli litt stivere + noen avstivere. miste jeg mye volum av det? Subbene blir liggende der porten kommer ut. Tegningen er ikke målsatt, bare satt den samme "feil" vei i kalkulatoren for å få vist fram.
evt noen som vet hvordan jeg kan regne ut porten for å finne ut om jeg har plass under magneten å top av kassen ?
Comment
-
Det var et smart valg. Skal du ha skille vegg, så har du en port i hver kasse selvfølgelig. Du kan også bare stive opp med 2x2/2x1 " lekter Kan også bruke tykke gjenge stenger. Men jeg personlig ville gått for 2x2. Men husk at de stjeler bitte litte plass av total volumen.
Fikk du svar på slot port?
mvh kim
Comment
Comment