Announcement

Collapse
No announcement yet.

lib 1515d1/d2 anbefaling?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lib 1515d1/d2 anbefaling?

Hei tenkte jeg sku handle meg ett lib 1515 element! Og lurte dermed på om jeg kan kjøre d1 altså 1ohm uten problemer? Har bare en ads 1500wrms 1 ohm. . 950 rms 2ohm.

Da må du nesten kjøpe d2 vist du kjøper d1 er tilkoblingsvalget 0.5ohm eller 2
    Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
    | Gladen 75c6 - DD m4a |
    | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

Comment

Du må kjøpe D2 for og ende opp med 1 ohm.
      Det er doble spoler på 2ohm hver, og du må seriekoble + og - for og ende opp med 1ohm.
      Om du paralellkobler et D2 element, så vil du ende opp med 4 ohm.

Anbefaler deg og kjøre 1ohm på den forsterkeren, og da må du ha et D2 element.

Bare for og nevne det, om du tar et D1 element og seriekobler, så har du 0.5ohm. Paralell gir deg 2ohm.
      It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
      Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

Originally posted by Larsi View Post
        Det er doble spoler på 2ohm hver, og du må seriekoble + og - for og ende opp med 1ohm.

Bare for og nevne det, om du tar et D1 element og seriekobler, så har du 0.5ohm. Paralell gir deg 2ohm.
        Ååja okei. Lærte jeg noe idag au gitt lurte også på anbefaling på kasse størrelse. Port osv...?

Comment

Akkuratt kasse osv kan du finne ut med og søke litt. Eller bare spør Torje (lydibilen.no).
          Det enkleste er og lage en kasse med Aeroport, eller innsatsport som noen kaller det.
          Krever litt mer og lage en med slotport, men det velger du selv.
          It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

Akkuratt kasse osv kan du finne ut med og søke litt. Eller bare spør Torje (lydibilen.no).
            Det enkleste er og lage en kasse med Aeroport, eller innsatsport som noen kaller det.
            Krever litt mer og lage en med slotport, men det velger du selv.
            okei, ta tar jeg kontakt med de:T

Comment

Det blir motsatt av det du sier her.
              Parallel blir 1 ohm. Serie blir 4 ohm.

Comment

Originally posted by Rydin View Post
                Det blir motsatt av det du sier her.
                Parallel blir 1 ohm. Serie blir 4 ohm.
                Okei. Vil det si - på - og + på + ?

Comment

Originally posted by andreas12345 View Post
                  Okei. Vil det si - på - og + på + ?
                  Riktig Da havner du på 1ohm med et D2 element.

Comment

Originally posted by cossiemk1 View Post
                    Riktig Da havner du på 1ohm med et D2 element.
                    Okei takker! pleier folk å bruke slike "terminaler" til ledningene, eller bare dra di igjennom ett hull som jeg bårrer og fuger?

Comment

Jeg bygde en kasse til lib 1551 d2 på 100 liter innvendig med 22mm sponplater til jul. Virker som de fleste bygger kasse fra 80liter til 130 liter på disse, så jeg endte derfor på 100 liter. Virker som Hopaudio ikke er helt sikker på anbefalt kassevolum til disse da jeg snakket med de sist.
                      Angående porten på kassen min så regnet jeg ut dette her ( http://www.the12volt.com/caraudio/boxcalcs.asp ) under Slot Port Length Calculator. Da jeg bygde dette så skjærte jeg til plastikk rør for å avrunde porten og la silikon slik at alt ble helt jevnt og fint i alle kanter.
                      Jeg brukte terminaler fra biltema bak på kassen til ledningene. Håper dette kan hjelpe deg litt på vei!

Comment

Originally posted by MaMoe View Post
                        Jeg bygde en kasse til lib 1551 d2 på 100 liter innvendig med 22mm sponplater til jul. Virker som de fleste bygger kasse fra 80liter til 130 liter på disse, så jeg endte derfor på 100 liter. Virker som Hopaudio ikke er helt sikker på anbefalt kassevolum til disse da jeg snakket med de sist.
                        Angående porten på kassen min så regnet jeg ut dette her ( http://www.the12volt.com/caraudio/boxcalcs.asp ) under Slot Port Length Calculator. Da jeg bygde dette så skjærte jeg til plastikk rør for å avrunde porten og la silikon slik at alt ble helt jevnt og fint i alle kanter.
                        Jeg brukte terminaler fra biltema bak på kassen til ledningene. Håper dette kan hjelpe deg litt på vei!
                        Okei. Spiller den bra?

Comment

Det kommer an på hvordan man definerer bra da Må innrømme at jeg ble veldig sjokkert over hvor brutalt det spilte for å være en 15", (men nå har jeg for det meste hørt 2x12" subber i bil sier dette så jeg slipper å bli slaktet av forum guruer her)

Comment

Originally posted by MaMoe View Post
                            Det kommer an på hvordan man definerer bra da Må innrømme at jeg ble veldig sjokkert over hvor brutalt det spilte for å være en 15", (men nå har jeg for det meste hørt 2x12" subber i bil sier dette så jeg slipper å bli slaktet av forum guruer her)
                            hehe kan ikke vente til den kommer! forhåpentligvis imorra! Blir nok en kasse på 120liter med 6" aeroport!

Comment

Originally posted by andreas12345 View Post
                              hehe kan ikke vente til den kommer! forhåpentligvis imorra! Blir nok en kasse på 120liter med 6" aeroport!
                              Hvordan er rustfritt stål når det gjelder strøm? tenkte jeg skulle bruke en bolt til minus og en til pluss(kablene fra elementet)

Comment

Working...
                              X