Hei tenkte jeg sku handle meg ett lib 1515 element! Og lurte dermed på om jeg kan kjøre d1 altså 1ohm uten problemer? Har bare en ads 1500wrms 1 ohm. . 950 rms 2ohm.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
lib 1515d1/d2 anbefaling?
Collapse
X
-
Du må kjøpe D2 for og ende opp med 1 ohm.
Det er doble spoler på 2ohm hver, og du må seriekoble + og - for og ende opp med 1ohm.
Om du paralellkobler et D2 element, så vil du ende opp med 4 ohm.
Anbefaler deg og kjøre 1ohm på den forsterkeren, og da må du ha et D2 element.
Bare for og nevne det, om du tar et D1 element og seriekobler, så har du 0.5ohm. Paralell gir deg 2ohm.It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
Comment
-
Originally posted by Larsi View PostDu må kjøpe D2 for og ende opp med 1 ohm.
Det er doble spoler på 2ohm hver, og du må seriekoble + og - for og ende opp med 1ohm.
Bare for og nevne det, om du tar et D1 element og seriekobler, så har du 0.5ohm. Paralell gir deg 2ohm.
Comment
-
Akkuratt kasse osv kan du finne ut med og søke litt. Eller bare spør Torje (lydibilen.no).
Det enkleste er og lage en kasse med Aeroport, eller innsatsport som noen kaller det.
Krever litt mer og lage en med slotport, men det velger du selv.It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
Comment
-
Originally posted by Larsi View PostAkkuratt kasse osv kan du finne ut med og søke litt. Eller bare spør Torje (lydibilen.no).
Det enkleste er og lage en kasse med Aeroport, eller innsatsport som noen kaller det.
Krever litt mer og lage en med slotport, men det velger du selv.
Comment
-
Originally posted by Larsi View PostDu må kjøpe D2 for og ende opp med 1 ohm.
Bare for og nevne det, om du tar et D1 element og seriekobler, så har du 0.5ohm. Paralell gir deg 2ohm.
Parallel blir 1 ohm. Serie blir 4 ohm.
Comment
-
Jeg bygde en kasse til lib 1551 d2 på 100 liter innvendig med 22mm sponplater til jul. Virker som de fleste bygger kasse fra 80liter til 130 liter på disse, så jeg endte derfor på 100 liter. Virker som Hopaudio ikke er helt sikker på anbefalt kassevolum til disse da jeg snakket med de sist.
Angående porten på kassen min så regnet jeg ut dette her ( http://www.the12volt.com/caraudio/boxcalcs.asp ) under Slot Port Length Calculator. Da jeg bygde dette så skjærte jeg til plastikk rør for å avrunde porten og la silikon slik at alt ble helt jevnt og fint i alle kanter.
Jeg brukte terminaler fra biltema bak på kassen til ledningene. Håper dette kan hjelpe deg litt på vei!
Comment
-
Originally posted by MaMoe View PostJeg bygde en kasse til lib 1551 d2 på 100 liter innvendig med 22mm sponplater til jul. Virker som de fleste bygger kasse fra 80liter til 130 liter på disse, så jeg endte derfor på 100 liter. Virker som Hopaudio ikke er helt sikker på anbefalt kassevolum til disse da jeg snakket med de sist.
Angående porten på kassen min så regnet jeg ut dette her ( http://www.the12volt.com/caraudio/boxcalcs.asp ) under Slot Port Length Calculator. Da jeg bygde dette så skjærte jeg til plastikk rør for å avrunde porten og la silikon slik at alt ble helt jevnt og fint i alle kanter.
Jeg brukte terminaler fra biltema bak på kassen til ledningene. Håper dette kan hjelpe deg litt på vei!
Comment
-
Det kommer an på hvordan man definerer bra da Må innrømme at jeg ble veldig sjokkert over hvor brutalt det spilte for å være en 15", (men nå har jeg for det meste hørt 2x12" subber i bil sier dette så jeg slipper å bli slaktet av forum guruer her)
Comment
-
Originally posted by MaMoe View PostDet kommer an på hvordan man definerer bra da Må innrømme at jeg ble veldig sjokkert over hvor brutalt det spilte for å være en 15", (men nå har jeg for det meste hørt 2x12" subber i bil sier dette så jeg slipper å bli slaktet av forum guruer her)
Comment
Comment