Announcement

Collapse
No announcement yet.

mdf eller spon?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mdf eller spon?

Hei skal handle en lib 1551 d2 snart. Blei anbefalt 120-130 l med 6"port.. om jeg bygger den på 130 liter uten beregning av port og elementet blir det vel noe rundt 120 liter? S
    om er greit. Lurte dermed på om hva folk anbefaler mellom mdf eller sponplater?

Jeg bruker MDF til slikt.
    Husk å stiv opp kassen godt nok når du bygger den!
    Hvis kassen flexer får du mindre bass og dårligere lyd
    Min facebokside: Custom Car Audio

Comment

Bruker 22mm gulvplate hva nå enn det er
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Okei. Da blir det mdf!

Comment

Originally posted by kajknoz View Post
          Jeg bruker MDF til slikt.
          Husk å stiv opp kassen godt nok når du bygger den!
          Hvis kassen flexer får du mindre bass og dårligere lyd
          Bare sette opp "klosser" inni ell?

Comment

Noen som skjønner seg på port osv. .? Har funnet ut at jeg skal lage kassa pp 400x400x800.. som blir 131liter. Dobbel front. . Men hvor lang må jeg ha porten a? Litt usikker på hva tuning som er bra fikk forslag om 30cm fra LIB direkte som tilsier 32hz fikk jeg beskjed om. Duger ditta?

Comment

Originally posted by andreas12345 View Post
              Noen som skjønner seg på port osv. .? Har funnet ut at jeg skal lage kassa pp 400x400x800.. som blir 131liter. Dobbel front. . Men hvor lang må jeg ha porten a? Litt usikker på hva tuning som er bra fikk forslag om 30cm fra LIB direkte som tilsier 32hz fikk jeg beskjed om. Duger ditta?
              Usikker på om de målene du nevner er utvendig eller innvendig, men kommer frem til 93 liter / 128 liter (med platetykkelse 20mm). Ta å regne over på nytt før du begynner å kappe
              Når det kommer til tuning av kassa vil jeg tro leverandøren i dette tilfellet vet hva han snakker om.
              VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
              DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
              http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

Originally posted by kalosturbo View Post
                Usikker på om de målene du nevner er utvendig eller innvendig, men kommer frem til 93 liter / 128 liter (med platetykkelse 20mm). Ta å regne over på nytt før du begynner å kappe
                Dette er nok innvendig mål. Ca.. høres der greit nok i forhold til det elementet?

Comment

Jeg har ikke kjennskap til dette elementet, men når leverandøren av elementet foreslår en kasse med spesifisert volum, type, port, tuning etc, så er det ofte kunnskapsmessig grunnlag for nettopp det de foreslår...
                  VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                  DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                  http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

Regn det ut selv med WinIsd feks
                    400 x 400 x x800 = 128 liter, så det bør være innvendige mål ja.

Comment

Originally posted by cossiemk1 View Post
                      Regn det ut selv med WinIsd feks
                      400 x 400 x x800 = 128 liter, så det bør være innvendige mål ja.
                      jepp, skjønner meg ikke helt på winisd, klikket meg litt småirritert rundt der... Bestemt meg for at den skal lage på 410 x 410 x 800 = 135 liter innvendig. så blir det jo minus port og element. havner på rundt 122liter som sikkert er greit nok.. Får bare prøve å håpe ditta blir greit!

Comment

Working...
                      X