Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støpe deler av basskasse. Hva trenger jeg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Støpe deler av basskasse. Hva trenger jeg?

Heihei, jeg skal støpe deler av kassen min, men lurer på hva jeg trenger?
    Tenkte å bruka biltema sitt utstyr, og har kjøpt glassfibermatte, polyester og div verktøy jeg trenger.
    Men når jeg skal begynne å forme/jevne ut de delene jeg skal støpe, hvordan sparkel skal jeg bruke som er fin å pusse på? Gelcoat?

Sparkel så kan du bruke glassfiber armert ved store ting. Eller bare vanelig fin sparkel som brukes til bil og diverse. En kan også bruke mikro glass ballonger blandet med polyester. Dette har jeg ikke testet selv. Men vet flere har gjort det

Mvh kim

Comment

Glassballonger funker fint. Bare å mate på i polyesterblandingen. Tror ikke det egner seg for veldig tjukke lag over 1cm. Det blir veeeldig hardt, så start sliping før det er fullherdet. Det er bare å prøve seg fram. Skal du ha det skikkelig fint er det svært arbeidskrevende, husk mye sandpapir.
      never enough!

Comment

Glassballonger i polyester funker gull! Kan legges tykt, og formes med rasp når det er tørt

Men er nok lurt å gjøre selve støpejobben så bra som mulig så du slipper å pusse deg i hjel på sparkel senere. Been there done that
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

Comment

Så gelcoat fra biltema kan være aktuell sparkel å bruke for å få en fin finnish når jeg skal pusse? Eller burde jeg velge et annet produkt?

Comment

Glem gelcoat! Det er for båt! En vanlig lettsparkel holder massevis så lenge du ikke skal bygge mye. Da må du evt ha glassfibersparkel og da den tåler å ligge i tykke lag og er mer solid.
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

Comment

Working...
            X