Announcement

Collapse
No announcement yet.

noen spørsmål om Subwoofer : Kicker 18" baric

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• noen spørsmål om Subwoofer : Kicker 18" baric

Hei, jeg kjøpte meg en subwoofer i dag, lurer på om noen har tips til forsterker til meg. jeg fant ikke så veldig mye på nett, om akkurat den jeg hadde.
    det er en Kicker 18" solo x baric i lukket kasse.
    Last edited by krisf; 12-01-2015, 00:35.

eller om noen her er interessert i å bytte, tror det blir for stort for meg

Comment

Om du har plass i bilen, så er det ikke for stort

De fleste monoblokker vil kunne gi liv i den hva er budsjettet ditt?
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

budsjettet mitt , kommer ann på . 2-3k om det er mulig ?
        en ting jeg lurer på også om hvordan den spiller iforhold til mindre element. da jeg liker litt tight og fin bass !
        var impuls kjøp jeg gjorde i dag da jeg har sett etter nytt anlegg. fikk akkurat plass i bagasjerommet, (stasjonsvogn)
        3000,- NOK bygd kasse. han som solgte den har ikke fått brukt den skikkelig da han ikke hadde forsterker som drog den skikkelig.. grei pris det?
        Last edited by krisf; 11-01-2015, 22:44.

Comment

Tight og fin bass har ingen ting å si på størrelsen på elementet, men på hvor god forsterkeren er Jeg har alltid foretrukket lydkvalitet, men jeg har også hatt to 15 tommere på ett tidspunkt som fortsatt klarte å spille raskt og pent når det trengtes

Til 2-3 tusen ville jeg søkt på brukt markede her på forumet, da burde du få en ganske bra forsterker
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd

Comment

Ja ok får se litt rundt . fikk bare intrykk av at flere mente den ikke spilte like fint eller nøyaktig som andre element. da jeg ikke er interessert i å spille så utrolig høyt men bruke den til å høre alle typer musikk.
            var igrunnen ikke planen å kjøpe denne suben men fikk intrykk av at det var et godt kjøp

Comment

og får jeg en forsterker til den prisen som gjør at dem spiller bra/fint?

Comment

Det er en vanlig oppfatning at store elementer spiller styggere og ikke like presist som mindre, men det stemmer ikke.

Comment

For å vri litt på det; det er mulig at andre har rett i at den ikke spiller like fint eller nøyaktig som andre element, men størrelsen har i tilfelle ingenting med det å gjøre

Comment

Denne er en super forsterker! http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=20163
                    Innenfor budsjett og en seriøs og hyggelig selger!
                    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Ja ok, leste på forum fra usa der skriver de at den er så vanskelig å drive , og at den trenger 2500w for å spille skikkelig , så begynte å tenke det kansje begynte å bli litt for stort for meg da jeg ikke er ute etter å spille kjempehøyt . Men om den lager bra/fin lyd og med en forsterker til 2-3k så skal jeg ivertfall sette det opp og prøve .
                      og trenger jeg sånne feite strømkabler ? har noen som er tynnere en de tjukke jeg vanligvis ser, men de skulle være av bra kvalitet.
                      den forsterkern ja, skal se litt på den .
                      takk for svar!

Comment

Jeg ville lagt 50mm2 strøm fra batteri til bagasjerom med en gang

Comment

Ja, skal kjøpe nytt! sett litt rundt på nett nå men finner ikke en nettbutikk som har kabler(50mm) og kabelsko eller sikringsboks . noen tips ? evt kabelsett.fant noen sett men de virka alt for billig iforhold til prisen på kablene som skulle være skikkelig.
                          Last edited by krisf; 14-01-2015, 03:06.

Comment

Lydibilen.no 50mm2 kabelen deres er sykt myk, lett å legge, og de har også sikringsholdere og div
                            Evt kan du dra opp på ett elektroinstallasjonsfirma å spør om du kan få kjøpe noen meter med 50/70 kvadrat. Fikk sponset 10meter med 70 kvadrat til en russebil, men denne kabelen var mye hardere enn 50'en til lydibilen, og dessuten så lydibilen sin kabel tjukkere ut
                            Mitsubishi Galant 'Avance' 97-Mod
                            Pioneer
                            Digital Designs
                            Ground Zero

Comment

virker som jeg får mer for pengene mine i usa på ebay feks. mange som bruker å bestille derfra? litt over min prisklasse men et eksempel : NEW HIFONICS OLYMPUS HERCULES 4K 4,000W MONO AMPLIFIER COMPETITION CAR AUDIO AMP
                              http://www.ebay.com/itm/NEW-HIFONICS...item27ed1285cc

3500,- Nok ca. + evt moms om ikke selger sender som gave. eller gjør de det på så dyre ting, noen som vet?
                              sett litt på noen hifonics , soundstream til rundt 2,5K pluss moms. er det greie merker ? og er det sånn at det kan noen merker passer bedre til en viss type musikk ? noen som kan si noe på det ?

takk for svar folkens !
                              Last edited by krisf; 15-01-2015, 02:33.

Comment

Working...
                              X