Announcement

Collapse
No announcement yet.

Basselement med magneten foran (!), altså FORAN MEMBRANEN?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Basselement med magneten foran (!), altså FORAN MEMBRANEN?

Kikker på nye elementer til et lite bagasjerom, og snublet over denne...???

Er det noen som har vært borti denne? Ser jo unektelig ekstremt sær ut, og da blir jeg automatisk interessert med en gang... :P

LINK TIL MB QUART-SIDEN

morsom minner mye midbassen til space frontsettet til hertz:P

Comment

Ja, det var hvertfall et eller annet kjent. Ser ut som en 10"/12" coaxial. :P

Lurer på å kjøpe et par sånne i 10" bare for moro. Neodymium-magnet, så de er jo lette også! Kjekt!

Comment

Det er typisk for å spare plass, tror ikke det er noen spesielle downsides, utenom prisen som sikkert er litt ekstra.

Men når skal du få aktivert ditt eget nick, istedet for poste på din brors?
        Mvh
        Rolf Try Nygård

Comment

Ehm. Dette er et nytt nick, bare. Broren min har vel Morten Pettersen, eller noe?

De koster faktisk ikke stort, ca. 1200,- stk i Danmark.

Comment

åh, my bad =)
            Mvh
            Rolf Try Nygård

Comment

MB quart er jo kavlitet også så burde ikke låte så gærnt

Comment

Må huske at den danske kursen er ganske høy nå.

Comment

Dataene ser faktisk skapelige ut også..... til midbass!
                  Neida, det går nok å klemt ut dypbass av dem også, men da må du gå for bassrefleks.

Mvh
                  Dag Johansen
                  "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Illusion Audio har vel noen midbasser/frontsett med denne patenten om ikke jeg husker galt. Hvordan er slaglengden på MBquart-ene?

Om du skal ha lettvektsbasser er jo også Morel Elate 9/10 noe å tygge litt på. Elate 9 veier 1,42 kg og Elate 10 veier 1,47 kg.

Comment

Tror det er 10mm, hvis jeg husker rett. Leste manualen på nettsiden til MBQuart i går.

Vet Elate er lette. Men de er vel også avhengige av bassrefleks for å gi god nok dypbass, eller? Har det noe med neodynium-magnetene å gjøre?

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
                        Tror det er 10mm, hvis jeg husker rett. Leste manualen på nettsiden til MBQuart i går.

Vet Elate er lette. Men de er vel også avhengige av bassrefleks for å gi god nok dypbass, eller? Har det noe med neodynium-magnetene å gjøre?
                        Jeg skal ikke påstå noe, men jeg tror ikke det er neodymmagneter i Elatebassene.
                        Uansett handler det om en litt høy resonansfrekvens.
                        Jeg synes de MB-Quart elementene så fine ut, fornuftig konstruerte, lav Le, passe Q-verdi og ikke alt for tungdrevne.

Mvh
                        Dag Johansen
                        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Vel, de ser vel ikke FINE ut, Dag. :P "Sære", er ordet. Hehe...

Men at de er fine på papiret, jau.

Edit ang. Morel: Ser det står hybrid? Er det både neodymium og ferritt da? Noe må de jo ha gjort for å lette vekten så mye?

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
                            Noe må de jo ha gjort for å lette vekten så mye?
                            Tja, litt for liten magnet er jo et stikkord....

Mvh
                            Dag Johansen

Comment

Volt har noen med chassis foran:
                              http://www.proaudiostash.co.uk/product_images/6308.jpg
                              Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

Comment

Working...
                              X