Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vurderer anlegg til bilen min.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vurderer anlegg til bilen min.

Heisann, vurderer å bytte ut orginal anlegget i bilen min.
    Så sitter her å vurderer da.
    I første omgang tenkte jeg at jeg skulle bytte ut høytalerne foran, og da kanskje med dette focal settet
    Og etter at det er på plass og nye penger har kommet inn tenkte jeg litt på denne spilleren?
    Og helt til slutt tenkte jeg å få på litt bass, en slik focal kasse, og lurte på en forsterker fra Dynabel klarer å drifte frontsettet på 2 av kanalene og brokoble de 2 siste til bassen? eller må man kanskje over på 5 kanals forsterker?

Ser dette greit ut, eller har dere noen tips kanskje?
    kondensator må vel kanskje vurderes og?
    23
    Høytalere
    17.39%
    4
    Hovedenhet
    82.61%
    19
    Last edited by Logits; 03-05-2012, 23:05.

Dette såg greit ut. Kva slags bil har du?

Comment

Velvalgte komponenter, som alle er av god kvalitet.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by todleif View Post
        Dette såg greit ut. Kva slags bil har du?
        Er det til en ford connect. Så tror det burde bli bra nok lyd i den da

Comment

Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
          Velvalgte komponenter, som alle er av god kvalitet.
          Hadde vel egentlig ikke ventet noe annet fra deg :P
          men da kan det godt hende du hører fra meg snart

Comment

Hva skal man oppgradere først?
            Sette inn bedre høytalere og satse på at orginale spilleren klarer å få litt bedre lyd med dem, eller skal man begynne med hovedenheten og satse på at den klarer å trykke mer lyd ut av de orginale høytalerne?

Comment

Da blei det et impuls stopp på kvikk, og handlet pioneer spillern gitt

Comment

Jeg ville gjort det slik: høyttalere --> cd spiller ---> forsterker --> basskasse

Men jeg ville prøvd å kjøpe cd spilleren samtidig med høyttalerne. Og produktene du har valgt ser veldig bra ut.
                Mvh. Damir

Comment

Batteri + "the big 3" er nok en mye større prioritering enn kondensator :-P

Comment

Kan du fortelle meg hva som regnes som "the big 3"?
                    Men da blir det nok høytalere om en ukes tid. Ikke rå lyd i de orginale gitt.

Comment

Originally posted by Logits View Post
                      Kan du fortelle meg hva som regnes som "the big 3"?
                      Men da blir det nok høytalere om en ukes tid. Ikke rå lyd i de orginale gitt.
                      The big 3 er enkelt og greit at man oppgraderer til større kabler i motor-rommet

Større pluss(+) kabel fra dynamo til batteriet

Større kabel fra minus(-) på dynamo til batteriet om du får til

større kabel fra jording i motor til batteri og karosseri til batteri...

er en egen tråd om det her: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=214

Comment

Der kan se =) lærer stadig noe nytt

Comment

Da skjønner jeg kanskje hvorfor + terminalen på dynamoen smelta på russebilen en gang i tiden :P
                          Men idag ble Focal ps130 kjøpt inn og montert. Big difference ja

Comment

Da har man fått litt bass i bilen og. fikk en gammal M.a Audio hk-401(mener jeg) og et par gamle fordrock 12". Lager lyd hvertfall.
                            Montert i går kveld/natt+ oppgradering av the big 3. bare større kabler og ikke størst men. 35mm2 ca. Men målte 14,44V inn på forsterkeren og det må jo sies å være bra =)
                            Last edited by Logits; 09-02-2013, 14:12.

Comment

Originally posted by Logits View Post
                              Da har man fått litt bass i bilen og. fikk en gammal M.a Audio hk-401(mener jeg) og et par gamle fordrock 12". Lager lyd hvertfall.
                              Montert i går kveld/natt+ oppgradering av the big 3. bare større kabler og ikke størst men. 35mm2 ca. Men målte 14,44V inn på forsterkeren og det må jo sies å være bra =)
                              Hvis du målte det mens du spillte høyt, så har du gjort ting riktig

Comment

Working...
                              X