Announcement

Collapse
No announcement yet.

6 kanals jbl gto6000

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 6 kanals jbl gto6000

Hei gode folk, lurte på om dere kunne hjelpe meg litt. Jeg har en 6 kanals jbl forsterker på 1100W av type gto6000 (eldgammel sak). Har lest på specs på nettet at broet så skal den kunne levere 550 W ved 4 ohm. Jeg tenkete jeg skulle kjøre en 400 rms 12" tommer 4 ohm sub på den. Det jeg lurer på er om den forsterkeren leverer 550 W broet fordelt over2 (4 unbridged) kanaler, front og sub, eller finnes det en mulighet å hente ut alle 550 W til en enhet. Har sett på forsterkeren, der er det ikke indikert hvilke kanaler som er broet det bare står ved siden av kanalene bridged L+ ------ -R . Kan det være bro mellom subkanelen og frontkanalen? Blir jeg å klare å kjøre den subben, med den forsterkeren? Hvordan skal jeg koble det får å hente ut maks effekt? Håper på et rask og hjelpsom respons.MVH Russern. Full usersmanuel ligger her https://www.hci-services.com//tech_d...GTO%20amps.pdf
    Last edited by vitalium; 28-05-2012, 02:45.

Ca 513W tilsammen såvidt jeg ser...
    Kanal 5+6 til sub er på ca 225W i 4ohm..

Comment

Takk, det var det jeg tenkte. Da er den vell at for pinglete for den subben jeg skal kjøre. Det er forresten en kenwood kcf-w303. Jeg har lest mye om at man ikke skal kjøre subber på altfor svak forsterker, men jeg har dessverre ikke råd til en monoblokk akkurat nå. Er det noe fare å ødelegge subben hvis man spiller forsiktig?

Comment

Det basselementet skal være ganske lettdrevent om specs jeg fant stemmer.
        Ingen problemer å bruke den forsterkeren, kan ødelegge med både for liten og for stor forsterker.

Comment

Les punkt tre her, så får du svar på siste spørsmålet ditt.
          http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=3036
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Tusen takk, det var godt å høre. Da blir det kanskje litt lyd imorgen allikevel (når mpx for levert subben). Hva ville du anbefalt til å kjøre den subben billigst mulig? Blir nokk 6x9 og frontsett på den GTOen etter hvert.

Comment

Takk GENEXXA. Da er det jo ikke så mye å bekymre seg om på kort sikt som jeg skjønte det. Gleder meg som en unge til å koble det opp etter eksamen imorgen. Trur at det blir å sparke litt fra seg ihvertfall.

Comment

Legg pengene i komponentsett framme, enkelt og greit.
                Hvilket er avhengig av pris..

Comment

Skrev feil istad det var selvfølgelig kenwood kfc w-3013 subb.

Comment

Ikke like lettdreven, men all info her er likevel gyldig, kjør på..

Comment

Takk folkens for nyttige svar. Skal teste det imorgen.

Comment

Working...
                      X