Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bruke 2 kanaler eller brokoble forsterker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ThomasEK View Post
    Du kan jo begynne med å se på sikringene som er i forsterkeren så ser du allerede at den ikke klarer å gi nominell effekt..

Syns du tok litt av nå, så hvis det er noe du ønsker å fortsette diskutere så kan vi det på PM heller.

Å at du syns jeg surrer, sier vel litt mer om deg.. prøver å skrive så tydelig så mulig, burde ikke være vanskelig å skjønne.
    Hva er sikringsstørrelsen på en a/d/s/ ATG8000.1D om jeg tør spørre, siden du mener den ikke kan gi nominell effekt?

Om jeg tar av eller ikke, er ikke opp til meg og bedømme, dog har det blitt noen store bokstaver, men det for å vise poenger som tydeligvis ikke helt synker inn hos deg.

Mål de selv, skal ikke ta i de jeg

Edit: Tar du Volt x(ganger) amper = Så får du max watt.

Så ved optimal strømforsyning så tar du 14.7v x (Sikringene som står i) = Absolutt max watt du får ved vanlig spilling.

Å da ser du hvor langt vekke de er med oppgitt effekt. Ved 18v Buurp så klarer du presse mer ut av de, men hvor mange gjør det til vanlig?
    Å mene at ting er søppel er en ting, det kalles ytringsfrihet, men drittslenging på et nasjonalt forum uten relevante beviser og henvisninger, syntes ikke jeg er riktig.

Denne formelen du henviser til er kjent pensum fra videregående og høyskole. Om denne kan brukes til å skille søppel fra kvalitet, så finnes det jaggu mye "søppel" ute på markedet.

Kan for eksempel nevne noen forsterkere som jeg helt tilfeldig har kikket på etter 10 min med googling (som jeg mener er gode forsterkere, men som da tydeligvis ifølge ThomasEK er søppel fordi de juger).

DD C3B (første forsterkeren jeg så på som en del av en "stikkprøve")
    Max Watt: 2000W
    Intern sikring: 80A
    Testet spenning: 14.4V
    Resultat: 1152 Watt max

http://www.ddaudio.com/products/mobi...eries/c3b.aspx

Pioneer PRS-D800
    Max Watt: 600W
    Intern sikring: 30A
    Testet spenning: 14,4V
    Resultat: 432 Watt Max

http://www.pioneer.eu/no/products/25...800/specs.html

Alpine MRP-M350
    Max Watt: 700W
    Intern Sikring: 40A
    Testet spenning: 14,4V
    Resultat: 576Watt max

http://www.sonicelectronix.com/item_...-MRP-M350.html

Jeg kan sikkert finne massevis av eksempler til, men føler at poenget er klart.
    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

jepp Eller har gitt vekk noen A/D/S forsterkere til noen kompiser som ville ha de gratis. (forsterkere som f.eks har følgt med i biler osv.)

Mål de selv, skal ikke ta i de jeg

Edit: Tar du Volt x(ganger) amper = Så får du max watt.

Så ved optimal strømforsyning så tar du 14.7v x (Sikringene som står i) = Absolutt max watt du får ved vanlig spilling.

Å da ser du hvor langt vekke de er med oppgitt effekt. Ved 18v Buurp så klarer du presse mer ut av de, men hvor mange gjør det til vanlig?
      Trodde max watt var noe som kunne være i en kort periode, og om jeg ikke tar feil så kan sikringer slippe gjennom mer strøm enn de er laget for i korte perioder. Hvordan påvirker det teorien din?
      Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Må si at trådstrarter ble sikkert kjempe klok av denne diskusjonen ♡ hehe

MVH KIM

Comment

dere er alt for opphengt i watt, gutter...
          FI SP4
          LIB
          Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
          DD4LIFE

Comment

ja, dette blir bare for dumt når dere plutselig drar ut ting jeg ikke har sagt.

Dra konklusjoner ut av ræva og og kjøp dere A/D/S hele gjengen Dere hører nok ikke forskjell uansett tipper jeg

Comment

ja, dette blir bare for dumt når dere plutselig drar ut ting jeg ikke har sagt.

Dra konklusjoner ut av ræva og og kjøp dere A/D/S hele gjengen Dere hører nok ikke forskjell uansett tipper jeg
              Vel, du kommer med ganske drøye påstander og da er det naturlig at folk lurer på hvorfor.

Prater om noe du ikke har sagt? Vel du er noe usaklig, og man må nesten dra inn sakligheter og det objektive rundt produktet du kritiserte. Det du har sagt hittil er for det meste svada, at vi "plutslig" drar frem noe du ikke har sagt da, er vel fordi det blir dratt frem fakta om produkter, og ikke svada.
              Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Working...
              X