Announcement

Collapse
No announcement yet.

0.5 oh forsterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 0.5 oh forsterker

Hei, jeg er fersk på dette forumet. Så derfor beklager jeg om denne bilr plassert feil osv.
    Jeg har tenkt å kjøpe 2 x Ground Zero GZRW30SPL, og den beste løsningen for å få mest effekt er å koble de i 0.5 ohm. Tenker meg en kraftig mono forsterker på 2kw. noen forslag? veldig få som er stabil i 0.5 ohm ser det ut som.
    Last edited by ThomasSPL; 19-05-2014, 10:28.

Spl dynamics 3500.1 slipper godt med effekt og er stabil ned i 0,5 ohm men vil anbefale å enten koble i 2 ohm eller kjøre på med 2 mindre forsterkere, for 0,5ohm drar noe helt sjuukt mye strøm
    Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
    | Gladen 75c6 - DD m4a |
    | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

Comment

2 forsterkere på 1000w i 2ohm hver da eller? Vis jeg nå da skulle gå for Spl dynamics 3500.1, må jeg da ha bedere dynamo/kraftigere batterier? Takk for kjapt svar btw

Comment

Leste ikke helt hva du skreiv på element-navn, men hvilken impendanse har disse subbene da ? Om de er 2x4ohm blir det 2ohm på hver , er det 2x2 blir det 1ohm
        | Gladen 75c6 - DD m4a |

Comment

2x2 ohm ja, men skal ha 2 stk så da blir det vel 0,5 ohm. er det ingen måte å koble de e 1 ohm da?

Comment

Med de subbene er valgene 8,2 og 0,5 evnt 1 ohm hver for seg
            | Gladen 75c6 - DD m4a |

Comment

Det er også et par ting til, hvor mye tåler de? det står 1000w spl power, men hva betyr det? ser også at det er 20mm xmax, vil det si max 2 cm hver vei eller bare en vei? Synes foressten det er rart når subber blir laget med 0.5 ohm, så er det veldig få forsterkere som leveres med 0.5 ohm.

Comment

Er det ikke en b2 som leverer med garanti på 0.5 ? Eller tar jeg helt feil her nå

Comment

På nettsidene til B2 står dette:

The 0.5 Ohm rating of the Zero.7s requires voltage is kept at or above 14.4 V & the signal is ran up to point of soft-clipping. A 0.5 Ohm warranty is obtainalbe through your authorized dealer given the conditions are met.
                  Altså vil dette si at enhver forhandler selv bestemmer om de vil gi den slags garanti, om jeg ikke tar helt feil.
                  Ford Mondeo Mk2 '97, 1.8 16v 115Hk: SPL Dynamics SPL-460D2 + dynaBel BF7501

Comment

Lanzar OptiDrive er også stabile i halv ohm.

Comment

Originally posted by ThomasSPL View Post
                      Det er også et par ting til, hvor mye tåler de? det står 1000w spl power, men hva betyr det? ser også at det er 20mm xmax, vil det si max 2 cm hver vei eller bare en vei? Synes foressten det er rart når subber blir laget med 0.5 ohm, så er det veldig få forsterkere som leveres med 0.5 ohm.
                      Det er ekstremt få subber som blir levert med 0,5ohm spoler.. og stort sett samtlige er beregnet for konkurransebruk (SPL) og har lite med lyd(musikk) og gjøre. Det finnes nok av forsterkere beregnet for slik bruk som er stabile i en halv ohm.

At man kan koble mange spoler på flere subber sammen for å komme ned i 0,5ohm er jo en helt annen sak.
                      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Originally posted by lordmango View Post
                        På nettsidene til B2 står dette:

Altså vil dette si at enhver forhandler selv bestemmer om de vil gi den slags garanti, om jeg ikke tar helt feil.
                        Tror du har rett til en viss grad, bør vell være slik at vist en garanti for en forsterker lastet i 0,5ohm skal gjelde, så vil nok den aktuelle butikken se/gå over oppsettet mtp strøm og signal... Om det i det hele tatt skal være et tema å gi en slags garanti
                        | Gladen 75c6 - DD m4a |

Comment

De som driver med SPL-konkuranser, såvidt jeg har sett rundt om på nettet, laster jo forsterkere som er oppgitt stabile i 1Ohm, ned i 0,5/0,7Ohm. Forsterkerne kan takle det for en kort periode, men til daglig er det vel ikke anbefalt om den ikke er oppgitt som stabil ved så lavt. Grunnen til at noen subwoofere blir levert med 0,5/0,7Ohms spoler har vel som sagt tidligere her, NESTEN kun med konkuranser å gjøre, da man får utnyttet det siste stykket av forsterkeren før den gir seg.

Om man har en forsterker som er oppgitt stabil ned i f. eks. 2Ohm, tror jeg ikke det er noe problem å laste den med 0,5Ohm.
                          Det vil spille en stund. Men det er 2 ting som gir seg setter hvert: Sikringene eller komponenter innvendig i forsterkeren. Om det skulle fungere ei stund, hvem vet hva som faktisk skjer inne i forsterkeren ved et slikt oppsett...
                          Ford Mondeo Mk2 '97, 1.8 16v 115Hk: SPL Dynamics SPL-460D2 + dynaBel BF7501

Comment

Kommer til å kjøpe forsterker som tåler belastningen som jeg kommer til å ha. Vil ikke at dette skal skje.

Comment

Vanskelig å svare på om du trenger å oppgradere dynamo og batterier når man ikke vet hva du har fra før, men den SPL Dynamics forsterkeren hadde jeg i en VW Lupo TDI, som har 120A dynamo, og et ikke aaalt for stort XS Power batteri. Det gikk helt greit det i 0,5ohm. Brukte den på en FI BTL 18" med doble 1ohm spoler i parallell. Hadde en 180A dynamo fra Touran TDI 170hk liggende, men ble aldri noe stort behov for å installere den.

Samme bilen (med et noe større batteri) funket også fint med to stk Mosconi Zero 1, en Zero 4 og en A-class etter at jeg solgte den. Mulig dynamoen var litt sprekere enn oppgitt
                              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Working...
                              X