Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger tips til 15"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Tenkte umiddelbart på JBL W15GTi, meeeeen den er "litt" for dyp til brønnmontering gitt...

    B&C 15TBX100 får jeg veldig snygge kurver på i 50 liter, så EQ + 77 liter blir garantert ikke dårligere



    EDIT: 50 hz og ned ja... er en stund siden jeg simulerte på denne. Der nede gjelder forsåvidt slaglengde foran varmeavsetning og effektkompresjon, men det er mulig at en korrekt tunet bassport vil kunne løse eventuelle problemer? Avstemming av denslags kan andre langt mer om enn meg, så det får i tilfelle noen andre se på. Men jeg har absolutt troen!

    EDIT #2: presterte å overse at du har fått tak i element ja... oh well
    Last edited by epifant; 07-07-2010, 14:39.

    Comment


    • #32
      Det blir garantert ikke mot siste element, så all tanker og ideer er hjertlig velkommne
      Du kommer fram med alle mulige slags elementer, hvor tar du de ifra?
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

      Comment


      • #33
        Jeg har ett sprell nytt DD9515 her
        Ole Petter Holelien
        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

        Comment


        • #34
          Originally posted by ugn View Post
          Det blir garantert ikke mot siste element, så all tanker og ideer er hjertlig velkommne
          Du kommer fram med alle mulige slags elementer, hvor tar du de ifra?
          Hehe, som jeg sa i en annen tråd; altfor mange timer på diverse forum, pluss en dæsj magefølelse. Enkelte ganger blir det helbom, men det poster jeg selvsagt aldri her Dessuten er det veldig moro å forsøke å finne løsninger på diverse problemstillinger. Men enkelte ganger er det lett å gjøre ting mer komplisert enn det må være, som f.eks. planene om å gjemme bort en hel drøss Seas L16RNX i 7-8 liter lukkede kasser istedetfor å bare slenge inn en 12" i reservehjulsbrønnen og være ferdig med det

          Comment


          • #35
            Originally posted by epifant View Post
            .. istedetfor å bare slenge inn en 12" i reservehjulsbrønnen og være ferdig med det
            Hva er moro med deeet a?!
            Bra det, for jeg fikk litt sansen for Exodus EX-Anarchy som du skrev om i en annen tråd.. bare få skrudd av dørsidene og dobbeltsjekke at jeg har plass i dybden så blir det nok bestilt 2 slike

            Kunne jo "liksågreit" dratt med meg en Maelstrom også da jo 9k inkl frakt for 18" og 10k" inkl frakt for 21" (med midtbasserene OG lovlig mva medregnet)
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #36
              Originally posted by Judys Bilstereo View Post
              Jeg har ett sprell nytt DD9515 her
              Skulle du ha en fryktelit stor trang for å bli kvitt det så kan jeg sikkert hjelpe deg, men tror ikke det er helt den gata jeg skal satse på
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

              Comment


              • #37
                Originally posted by ugn View Post
                Hva er moro med deeet a?!
                Bra det, for jeg fikk litt sansen for Exodus EX-Anarchy som du skrev om i en annen tråd.. bare få skrudd av dørsidene og dobbeltsjekke at jeg har plass i dybden så blir det nok bestilt 2 slike

                Kunne jo "liksågreit" dratt med meg en Maelstrom også da jo 9k inkl frakt for 18" og 10k" inkl frakt for 21" (med midtbasserene OG lovlig mva medregnet)
                Fikk av dørsidene nå og målte.. goddamn 17cm! ;--D Nice! .. vent nå litt, vindu er jo oppe, doh!
                Kobla på batteri og tenning, heisa ned vindu og målte rundt.. 9cm 9cm 9cm woho! ..8cm doh!

                Har allerede en MDF-ring på 22mm der, tror neppe det er sunt med noe enda tykkere da elementet har ganske GREI x-max
                Hum hum, noen andre forslag epifant?
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                Comment


                • #38
                  Hmm... Adire Extremis?



                  Kunne jo vært fristende å foreslå en av Tymphanys LAT-elementer (da slipper man risting i døra også. Ihvertfall det som forårsakes av membranvandringen på konvensjonelle elementer), men jeg tror ikke de egner seg i såpass små kassevolum. Har ikke titta så nøye på dem på en stund

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by epifant View Post

                    Det der er et trist kapittel i høyttalerhistorien som bør glemmes så fort som mulig!
                    Et resultat av lek, for lekens skyld!

                    Mvh
                    Dag Johansen
                    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                    Comment


                    • #40
                      Kjøp seks L16RNX og monter dem på samme måte da, om du skal være så vanskelig!

                      Comment

                      Working...
                      X