Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt spørsmål om strøm og dynamo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hehe. på scooteren så var det bare å skru på en skrue så økte turtallet. Men på bil så er det sikkert mulig å chipope om bilen slik at den automatisk holder et høyere turtall. Men er det egentlig ønskelig?
    Mvh. Damir

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
      Matador hadde vel et lite triks med litt kjapp lodding, som lurte spenningsregulatoren. Da bør du få mer spenning på tomgang også. Send ham en PM.
      Her lodder du bare inn en liten diode så lurer du dynnamoen til å se en mindre spenning enn hva som er reelt. men dette hjelper ikke på tomgang. Hvis man skal ha en dynamo til å lade bra på tomgang så må man øke turtallet på dynamoen, altså bytte reimhjul på dynamo til minder og reimhjul på veiv til større, men da støter man på ett nytt problem ved høye turtall på motor

Comment

Nei, jeg tenkte noe mer slikt som å sette opp en bryter som kunne bestemme tomgangen, muligens ved å trikse litt med med noen kontakter på ECU eller noe. Slik at det vil være mulig å ha en fast normal tomgang, og vri på en bryter for å justere den opp. Aner ikke om det er mulig på min bil. Er vel helt sikkert forskjellige metoder å gjøre det på for ulike biler vil jeg tro

Comment

Nå husker eg ikke helt hva slags type tomgangs justering det er på motoren din men det er alltids mulig å få til noe på den måten du nevner Det er faktisk mulig å stille opp tomgangen på en justeringsskrue på gass spleldet men da fucker du også opp tomgangs kontakten, så gjør man en ting får man en liten utfordring et annet sted Gi gass med pedalen istede du mye enklere og mindre jobb

Comment

Working...
          X