Enkelte her på forumet uttaler seg slitsomt skråsikkert om ting de bare har litt forvridd basis kunskap om. (Eller ennå værre, litt detalj kunskap tatt ut av sin opprinnelige sammenheng.) Dersom Mr Know-it-all gir spydige svar som antyder at du er dum hvis du setter spørsmålstegn ved gitt svar , så ta signalet. Dette er en fersking som egentlig prøver å overtale seg selv om at han har peiling. Jeg ser sjelden at de som har god basis kunnskap prater totalt svada. Jeg sier ikke at det er skammelig å ta feil en gang iblandt. Selv har jeg plumpet mer enn en gang, og har flere ganger blitt irettesatt av forumets "fagfolk". Jeg har lært mye av flinke folk som Joakim, dag johannesen og matador. De som har peiling her på forumet er stort sett ydmyke og veloppdragene , men jeg begynner å bli mektig lei av endel forumtruser som uttaler seg allvitende orakel-aktig om temaer de har bort i mot null erfaring med.
Mitt råd er : "Vær forsiktig med hvem du lar være mentoren din." Et dårlig svar blir ikke riktig fordi det er sagt på en bastant måte med argumenter i både hue og ræva.
Siden jeg tillater med å klage på ikke navngitte forumtruser her så skal jeg innrømme at jeg selv har uttalt meg nokså sikkert om ting og tatt feil, men jeg håper jeg aldri har kommet med total vranglære eller farlige råd, som enkelte til stadighet gjør her på forumet.
F.eks råd av typen :"Du bør ha en dynamo på minst 300 ampere i en 2 seters sportsbil", er litt slitsomt å lese hvis man vet noe som helst om strøm og effekt.
Er du fersk så husk at det ikke finnes dumme spørsmål.
Liker man å svare på forumet ,så finnes det andre måter å lære på enn å komme med påstander, for så å se hva responsen blir.
Får du svar som antyder at du er dum som spør, så be vedkommende å pelle seg vekk fra tråden din.
Mitt råd er : "Vær forsiktig med hvem du lar være mentoren din." Et dårlig svar blir ikke riktig fordi det er sagt på en bastant måte med argumenter i både hue og ræva.
Siden jeg tillater med å klage på ikke navngitte forumtruser her så skal jeg innrømme at jeg selv har uttalt meg nokså sikkert om ting og tatt feil, men jeg håper jeg aldri har kommet med total vranglære eller farlige råd, som enkelte til stadighet gjør her på forumet.
F.eks råd av typen :"Du bør ha en dynamo på minst 300 ampere i en 2 seters sportsbil", er litt slitsomt å lese hvis man vet noe som helst om strøm og effekt.
Er du fersk så husk at det ikke finnes dumme spørsmål.
Liker man å svare på forumet ,så finnes det andre måter å lære på enn å komme med påstander, for så å se hva responsen blir.
Får du svar som antyder at du er dum som spør, så be vedkommende å pelle seg vekk fra tråden din.
Comment