Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konkuranse. Test av dempematter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Konkuranse. Test av dempematter

Det verserer mye rundt om på nett om de nye dempemattene fra installbay, Silent Coat. For å få en test av dette etterlyser jeg 2 personer som vil teste dette (gjerne med noe erfaring fra VibroplastM1 siden det er disse de sammenlignes med)
    Hvis de som er interessert sender en god begrunnelse for å være testperson (her el PM) sender jeg 2 pakker av 0.8kvm2 til hver person(holder vel omtrent til 2 dører) gratis. Men forpliktelsen er å komme med en godt utfyllende uttalelse på godt og vondt.

Lar denne stå til søndag så sender jeg på mandag
    Last edited by Judys Bilstereo; 13-05-2010, 09:05.
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Heisann.

Har erfaring med både Vibroplast (har det i mine dører nå), og B2-matta. Kan godt ta en test om du vil, har et par andre - virkelig skranglete - dører som skal dempes.

Comment

Godt tiltak
      Pioneer RS-D7RII - RS-P90 - PRS 3 veis frontsett, men mangler M171 midbass - 2x Phoenix Gold Titanium 500.4 - Phoenix Gold ZX 600Ti - Sub? - 92 MB W124 - 02 525DA M-Sport

Comment

Jeg vil og mer en gjerne få lov til og prøve disse mattene gratis.
        Jeg har som Miniboom erfaring med både Vibroplast M1 samt B2 sinde BBD.
        Dørene, taket og bagasjen min er allerede dempet, men bagasjelokk, B stolper, A-stolper står igjen!
        Om ikke du har noen krav til hvor mattene skal prøves kan jeg for den saks skyld dempe gulvet forran og jeg.

Akkurat hvorfor jeg skulle få lov til dette er en annen sak. Jeg er som en helt vanlig kar som har interesse for bilstereo med lite penger, så og få dette gratis har jeg så absolutt ingenting imot.! Og det og skrive en rapport har jeg ingen besvær mot, det er bare artig
        Det ligger bilder av det jeg har dempet under prosjekter: Økern´s lancer (Side 3)
        Last edited by Oekern; 13-05-2010, 16:57.
        VW Corrado - Prosjekt bil
        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
        I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

hmm, burde ikke dette bli litt mer vitenskaplig testet? Er jo veldig ulike flater i biler og sammenligne demping når man har forskjhellige biler er jo ikke helt nøyaktig. Konstuksjonen av døra og material egenskapene vil jo spille en stor rolle.

En burde kjøpe f.eks. x antall mat skåler av stål til hunder, lyddempe med x antall forskjellige dempematter og så teste hver med noe som slår like hardt og så registrere hvor høy lyd man får etter man har slått med en liten maskin.

Da blir det jo litt mer riktig, er jo veldig lett å gjøre det over hvis man har termlab.
          Mvh. Damir

Comment

Originally posted by Dammed View Post
            hmm, burde ikke dette bli litt mer vitenskaplig testet? Er jo veldig ulike flater i biler og sammenligne demping når man har forskjhellige biler er jo ikke helt nøyaktig. Konstuksjonen av døra og material egenskapene vil jo spille en stor rolle.

En burde kjøpe f.eks. x antall mat skåler av stål til hunder, lyddempe med x antall forskjellige dempematter og så teste hver med noe som slår like hardt og så registrere hvor høy lyd man får etter man har slått med en liten maskin.

Da blir det jo litt mer riktig, er jo veldig lett å gjøre det over hvis man har termlab.
            Må si meg enig med dette.

Teste matter på forskjellige flater i ulike biler vil jo bare bli synsing.

Comment

Seriøst???

Her er det snakk om BRUKEROMTALER av et produkt, brukt i den sammenhengen det skal brukes i den virkelige verden, ikke noe labtest av hundeskåler med små flekker av dempematter på. Å slå på en hundeskål, malingspann etc med dempematter på, har lite med produktets egentlige egenskaper i sitt tiltenkte bruk. Det er også forskjell i å kjøre på veien og høre forskjell på veistøy med og uten demping, og å slå med en hammer på dørsiden og måle lydtrykket med og uten demping for å si det sånn.
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Haha, what he said (Haakon O, altså)!

La Mythbusters ta den vitenskapelige delen som betyr minimalt for folk flest. Eller noen i det hele tatt.

Jeg har B2-matte liggende enda, kan ta B2 i den ene døra og denne nye matta i den andre. Så kan jeg kjøre en tur med en passasjer, hvorpå vi deretter bytter plass på vei tilbake. Da vil vi i alle fall få hørt forskjell på de to materialene, med to forskjellige sett ører.

Comment

joa, selvsagt har det noe med egenskapene til produktet. Klarer produktet å dempe bedre en skål / maling spann e.l. så vil det også dempe bedre den samme bildøra. Men ja er enig med tanke på veistøy, for all del, man kan skaffe helt like biler og så lyddempe dem. Men dere skjønner vel at det er en stor forskjell på konstruksjonen mellom en splitter ny Audi A6 og en gammel Ford Granada? Da blir også lyddempingen man får helt annerledes.

Blir litt feil å sammenlige f.eks. Hushmat og Bimast Bomb (bomb er vel ca 3-4 ganger tykkere) hvis A6en ble dempet med Hushmaten og Granaden ble dempet med Bimast Bomb. Da kan A6en være stillere selv om hushmat er en dårligere lydempingsmatte.
                  Mvh. Damir

Comment

nå er vel dette i første omgang sammenligning med vibroplast M1 da dette skal være like godt, om ikke bedre.
                    Ole Petter Holelien

Comment

Da blir 2 pakker sendt til Miniboom og Eirik Aspaas
                      Ole Petter Holelien

Comment

Da venter vi bare spent på oppsummeringen Dette er ikke noe vitenskapelig test men så man får en brukererfaring om produktet og ikke bare ting som verserer rundt uten noe hold i...
                        Ole Petter Holelien

Comment

Pakken er hvertfall motatt! Så får vi se når jeg skal få testa den
                          www.eirikaspaas.com

Comment

Håper testerne ikke har innflytelse fra selgerne av dette produktet.
                            Runar E. Olsen ~ Moderator
                            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

På ingen som helst måte
                              www.eirikaspaas.com

Comment

Working...
                              X