du kan jo også ta ut sikringen på kabelen og så koble til kabelen og så sette tilbake sikringen... Anbefaler at du bruker en tang for å sette inn sikringen der. Kan hende den ryker, men da får du ikke merker på polen...
Den gnistringen som oppstår er vanskelig å unngå, det er jo en del elektrisk utstyr på bilene nå til dags, man kan forminske denne gnistringen ved å passe på at alle forbrukere er skrudd av føre man setter på batteri polen. Mener da taklys og om tenningen står på osv. det at bilen din bruker litt lengre tid på å starte er at motorstyreenhetens erfarings verdier blir "tilbakestilt" når du kobler ifra bateriet. Dette er ikke noe farlig og ikke noe å komme utenom desverre
Det skjønner jeg, for rød/pluss er jo den som går direkte til forsterkere og resten av el-systemet - imens jording/minus går jo bare fra batteri til chassis på bilen.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Det skjønner jeg, for rød/pluss er jo den som går direkte til forsterkere og resten av el-systemet - imens jording/minus går jo bare fra batteri til chassis på bilen.
All strømmen går fortsatt gjennom minuskabelen også
Comment