Har nå i ett par-tre dager prøvd å blitt klok på hva jeg bør velge av ny headunit.
Jeg er ikke på noe strengt budsjett, men vil såklart ha mye for pengene.
Det som er viktig for meg er:
- Gode muligheter for 3-veis aktiv deling, med godt utvalg av delefrekvenser.
- God EQ, helst parametrisk
- TA
- God USB avspiller.
Det jeg har vurdert til nå er:
- Alpine 117Ri + PXA-H100
- Alpine 9887
- Pioneer P88rsII
Klarer ikke helt bestemme meg hva som vil være den beste løsningen.
Av det jeg har lest så klager mange på menyene i Alpine spillerene og at den er uoversiktelig.
Pioneer skal være bedre på menyer, men USB avspilleren er vissnok ikke god. Såvidt jeg har skjønnt så er også justeringsmulighetene på pioneeren også noe mindre enn på alpine.
Dersom pris på de tre modellene jeg har nevnt ikke betyr så mye, hva ville anbefalingen her vært? USB funksjonen, samt lydjusteringsmuligheten er da det viktigste for meg. Er også ute etter at det må være mulighet for å lagre presets da jeg skal ha ett anlegg som kjapt kan veksle mellom SQ og SPL
Jeg er ikke på noe strengt budsjett, men vil såklart ha mye for pengene.
Det som er viktig for meg er:
- Gode muligheter for 3-veis aktiv deling, med godt utvalg av delefrekvenser.
- God EQ, helst parametrisk
- TA
- God USB avspiller.
Det jeg har vurdert til nå er:
- Alpine 117Ri + PXA-H100
- Alpine 9887
- Pioneer P88rsII
Klarer ikke helt bestemme meg hva som vil være den beste løsningen.
Av det jeg har lest så klager mange på menyene i Alpine spillerene og at den er uoversiktelig.
Pioneer skal være bedre på menyer, men USB avspilleren er vissnok ikke god. Såvidt jeg har skjønnt så er også justeringsmulighetene på pioneeren også noe mindre enn på alpine.
Dersom pris på de tre modellene jeg har nevnt ikke betyr så mye, hva ville anbefalingen her vært? USB funksjonen, samt lydjusteringsmuligheten er da det viktigste for meg. Er også ute etter at det må være mulighet for å lagre presets da jeg skal ha ett anlegg som kjapt kan veksle mellom SQ og SPL
Comment