Absolutt! Også kan du jo starte med en stooor lukka kasse, og hvis du ikke synes det
kommer nok _BASS_ derfra kan du jo bare skjære hull og sette inn porter/bassrør/etc.
den er fin, da tror jeg vi kjører på med det!! så får vi se takker for svar! nå gjenstår bare det andre..............
Strøm er alfa omega om du ikke vil ha disko i frontlyktene.
Først, og billigste, jeg ville har gjort, var The Big 3 (søk på youtube for guider).
Syns du ikke at forsterkern får nok strøm da, bytt ut batteriet med et AGM (tipper du har orginalt syrebatteri) batteri.
the big 3
Sette en 0 Gauge kabel fra dynamo til +på batteri
Sette en 0 Gauge kabel fra gods på chassi til - på batteri
Sette en 0 Gauge kabel fra gods til -på batteri som gir jording til dynamo?
Jeg ville begynte med å lage den kassa som Kicker anbefaler til elementet ditt i manualen som følgte med elementet. Den er anbefalt som en god all round kasse. Når du har prøvd den og vet i hvilken retning du vil bevege deg, enten mot mer trøkk eller penere lyd så er det enklere for andre å anbefale hva du bør gjøre.
Og ja "the big 3" er viktig - sammenlign det med å være veldig tørst å måtte drikke av sugerør istedenfor rett fra koppen
Min erfaring er også at GolfI II spiller penest når elementene spiller forover men får mer trøkk om du vender dem bakover. Dette kan du enkelt teste med å snu kassa når du er ferdig med den.
the big 3
Sette en 0 Gauge kabel fra dynamo til +på batteri
Sette en 0 Gauge kabel fra gods på chassi til - på batteri
Sette en 0 Gauge kabel fra gods til -på batteri som gir jording til dynamo?
sjekk pdf'en.. se på målene nederst i høyre hjørne på side 2. minimal kallestørrelse er på 24,92 liter. men jeg vil jo ha ei litt større kasse enn det!! så, hvis jeg dobler alle mål på alle plater. så skal jo det i teorien bli det dobbelte av 24,92 liter, altså 49,84 liter? stemmer det?
sjekk pdf'en.. se på målene nederst i høyre hjørne på side 2. minimal kallestørrelse er på 24,92 liter. men jeg vil jo ha ei litt større kasse enn det!! så, hvis jeg dobler alle mål på alle plater. så skal jo det i teorien bli det dobbelte av 24,92 liter, altså 49,84 liter? stemmer det?
Haha, ikke for å være spydig, men jeg tror kanskje du burde sette bort kassebygginga til noen som kan det!
Og en ting til, lukket kasse fungerer dårlig på det elementet, i alle fall om du er glad i dyp fin bass.
En mellomting mellom "compact" og "deep bass" fungerer meget bra på de elementene.
Mvh
Dag Johansen
"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"
Comment