Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til kassebygging og diverse

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by TakeTheTime View Post
    Absolutt! Også kan du jo starte med en stooor lukka kasse, og hvis du ikke synes det
    kommer nok _BASS_ derfra kan du jo bare skjære hull og sette inn porter/bassrør/etc.
    den er fin, da tror jeg vi kjører på med det!! så får vi se takker for svar! nå gjenstår bare det andre..............

Comment

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9020

Comment

Bare at Miniboom's anmeldelse er av en 15" - ikke 12" - så du trenger IKKE 100 liter altså...
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
          Strøm er alfa omega om du ikke vil ha disko i frontlyktene.
          Først, og billigste, jeg ville har gjort, var The Big 3 (søk på youtube for guider).
          Syns du ikke at forsterkern får nok strøm da, bytt ut batteriet med et AGM (tipper du har orginalt syrebatteri) batteri.
          the big 3
          Sette en 0 Gauge kabel fra dynamo til +på batteri
          Sette en 0 Gauge kabel fra gods på chassi til - på batteri
          Sette en 0 Gauge kabel fra gods til -på batteri som gir jording til dynamo?

stemmer? hjelper det så fælt?

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
            Bare at Miniboom's anmeldelse er av en 15" - ikke 12" - så du trenger IKKE 100 liter altså...
            ja jeg så det!! hehe. men det var jo ellers nyttig, takker takker!

Comment

Jeg ville begynte med å lage den kassa som Kicker anbefaler til elementet ditt i manualen som følgte med elementet. Den er anbefalt som en god all round kasse. Når du har prøvd den og vet i hvilken retning du vil bevege deg, enten mot mer trøkk eller penere lyd så er det enklere for andre å anbefale hva du bør gjøre.

Og ja "the big 3" er viktig - sammenlign det med å være veldig tørst å måtte drikke av sugerør istedenfor rett fra koppen

Min erfaring er også at GolfI II spiller penest når elementene spiller forover men får mer trøkk om du vender dem bakover. Dette kan du enkelt teste med å snu kassa når du er ferdig med den.

HTH

Comment

ja, og det skal jeg gjøre. jeg bygger en som er anbefalt

jeg får prøve å fikse the big 3 da, hvis det er så viktig som dere sier

Comment

Originally posted by Marius-Stenbrenden View Post
                  the big 3
                  Sette en 0 Gauge kabel fra dynamo til +på batteri
                  Sette en 0 Gauge kabel fra gods på chassi til - på batteri
                  Sette en 0 Gauge kabel fra gods til -på batteri som gir jording til dynamo?

stemmer? hjelper det så fælt?
                  hjelper veldi mye anbefales

Comment

Jeg har da nå bestemt meg for en lukket kasse. så på

http://www.kicker.com/sites/default/...aricL72008.pdf

sjekk pdf'en.. se på målene nederst i høyre hjørne på side 2. minimal kallestørrelse er på 24,92 liter. men jeg vil jo ha ei litt større kasse enn det!! så, hvis jeg dobler alle mål på alle plater. så skal jo det i teorien bli det dobbelte av 24,92 liter, altså 49,84 liter? stemmer det?

Comment

sjekk pdf'en.. se på målene nederst i høyre hjørne på side 2. minimal kallestørrelse er på 24,92 liter. men jeg vil jo ha ei litt større kasse enn det!! så, hvis jeg dobler alle mål på alle plater. så skal jo det i teorien bli det dobbelte av 24,92 liter, altså 49,84 liter? stemmer det?
                      Haha, ikke for å være spydig, men jeg tror kanskje du burde sette bort kassebygginga til noen som kan det!
                      Og en ting til, lukket kasse fungerer dårlig på det elementet, i alle fall om du er glad i dyp fin bass.
                      En mellomting mellom "compact" og "deep bass" fungerer meget bra på de elementene.

Mvh
                      Dag Johansen
                      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Lek deg litt her du

http://graph.flexunits.com:8080/BoxBuilder2.htm
                        Bmw e34 520:
                        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Jeg tror ikke trådstarter er klar for å regne ut eller simulere sine egne kasser enda.

Comment

helt riktig! hehe. men jeg har jo prøvd det programmet, og driver man lenge nok så får man det vel bra til?

Comment

Hvis du prøver deg frem der, merker du fort at fordobbling av alle mål ikke gir dobbelt så stor kasse. Sier seg selv egentlig.
                              Bmw e34 520:
                              Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

haha, jeg fant det ut nå! det blei en vesentlig forskjell ja..... jeg har prøvd det litt, og jeg skal nok greie å komme fram til noe der!

Comment

Working...
                                X