Announcement

Collapse
No announcement yet.

KRAFTIG 2-veis komponentsett på 5.25" - trenger forslag!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• KRAFTIG 2-veis komponentsett på 5.25" - trenger forslag!

Heisann, skal oppgradere frontsettet i dørene framme, og da trenger jeg noen forslag til hva jeg skal gå for.

Trenger et sett som kan gi meg kraftig midbass og mellomtone.
    Er en Volvo 850 så har ikke plass til noe annet enn 5.25".
    Har en Cadence 4kanaler som skal drive det, og pris kunne jeg ha tenkt meg mellom 2000-3000.
    Gjerne over om det er nødvendig, er ute etter noe premium kraftig shit!

Noen som har noen varme anbefalinger?

Forventer et godt tilbud fra Elustyr.no

Focal 130KR el Cadence CVL5K burde være gode kandidater
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Kraftig, da bør du nok se på GZ kanskje?

http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=2997

Eller så har vi ET sett med hsk 130 igjen, tåler mye juling:
      http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=1636

Anbefales :-)

Comment

Earthquake FC5.2R.
        Står på eska 500watt
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Hvis jeg forhåndsbetaler på mandag, hvordan pris får jeg på Hertz settet?

Comment

Du får prisen som står på siden vår + frakt :-)

Comment

Jeg tør å anbefale MQ Quart Premium. Jeg kjøpte modellen som heter PCE 213 her om dagen og det spiller veldig reint, høyt og har bra mellomtone. Etter hva jeg har skjønt er anbefalt utsalgspris 6000,-. OG det er verdt å betale nesten så mye!

Comment

Hvis du bare skal montere det inn i de orginale hullene, uten å gjøre noe mere, så kan du ikke vente å kunne få noe som spiller skikkelig tøft. Monteringen gjør 50- 75% lydopplevelsen vil jeg si. Kjør på med demping av dørene, og gjerne litt ekstra avstiving rundt innfestingen til høyttaleren. Har du mulighet, så burde du også se på muligheten til å vinkle høyttalerene mot lytteposisjonen

Btw, watt-tåligheten til en høyttaler sier null og niks m hvor "bra" de er, eller hvor høyt de kan spille.
                Hadde du finni et sett med 130db følsomhet, og en rms effekt-tålighet på 15watt, så hadde det vært helt genialt.

Comment

Originally posted by cossiemk1 View Post
                  Hvis du bare skal montere det inn i de orginale hullene, uten å gjøre noe mere, så kan du ikke vente å kunne få noe som spiller skikkelig tøft. Monteringen gjør 50- 75% lydopplevelsen vil jeg si. Kjør på med demping av dørene, og gjerne litt ekstra avstiving rundt innfestingen til høyttaleren. Har du mulighet, så burde du også se på muligheten til å vinkle høyttalerene mot lytteposisjonen

Btw, watt-tåligheten til en høyttaler sier null og niks m hvor "bra" de er, eller hvor høyt de kan spille.
                  Hadde du finni et sett med 130db følsomhet, og en rms effekt-tålighet på 15watt, så hadde det vært helt genialt.
                  Som han her sier, monteringen er halve lyden. Om du tar med noen dempematter i samme slengen, så kan vi se på prisen på bestillingen din. Et frontsett alene gir ikke grunnlag for noe prutebonanza :-)

Comment

Jepp, sørg for skikkelig demping og at midwooferne sitter skikkelig fast så de får sparka fra skikkelig.
                    Et ekstraspørsmål angående montering (driver med noen nye MDF-greier); hvor viktig er det at det
                    er 100% tett rundt høyttaleren? Har det ikke noe å si med små hull/sprekker så lenge det sitter skikkelig?

Sorry OT. Jeg ville gått for GZ! Virkelig nysgjerrig, har hørt at de spiller høyt og klart!
                    Hva med å slå på stortromma og kjøpe dette settet? Det vil nok gjøre seg hvis du skal spille høyt/pent!
                    Last edited by TakeTheTime; 30-05-2010, 23:48.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Jeg er ikke den typen som bare går etter watt cossiemk1

Dørtrekkene er orginale, og jeg har hatt tanken inne på å få støypet noe slik at jeg fikk plass til et 3veis sett, + skikkelig støydemping. Men har ikke bestemt meg enda, og vet ikke hvor lenge jeg skal ha bilen.
                      Samtidig har jeg tenkt på å få 2x 8tommere i bagasjerommet med egne kasser som skal spille rein mellombass, men det er jo alfa omega å ha et skikkelig frontsett for lydbildet i bilen.

Er veldig fornøyd med Ground Zero, har sub fra før av, og har god erfaring med det så kan gjerne gå for et sett fra dem.

Comment

Noen som har erfaring med dette settet?

http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=3063

Har alltid hatt smaken for Focal, men alt er relativt!

Comment

Jepp, Focal låter bra. Men er nok ikke like _KRAFTIG_ Focal handler mer om lydkvalitet. Men for optimalt lydbilde ville jeg ikke hatt midbassere bak?
                          Ha en sub som tar seg av (for eksempel) 50hz og ned baki, også et skikkelig frontsett som kan ta seg av resten med autoritet - da får du "godt lydbilde".
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                            Jepp, sørg for skikkelig demping og at midwooferne sitter skikkelig fast så de får sparka fra skikkelig.
                            Et ekstraspørsmål angående montering (driver med noen nye MDF-greier); hvor viktig er det at det
                            er 100% tett rundt høyttaleren? Har det ikke noe å si med små hull/sprekker så lenge det sitter skikkelig?

Sorry OT. Jeg ville gått for GZ! Virkelig nysgjerrig, har hørt at de spiller høyt og klart!
                            Hva med å slå på stortromma og kjøpe dette settet? Det vil nok gjøre seg hvis du skal spille høyt/pent!
                            Det er viktig at det er helt tett ja, hvis ikke så kan du få uønskede "blåselyder"

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                              Jepp, Focal låter bra. Men er nok ikke like _KRAFTIG_ Focal handler mer om lydkvalitet. Men for optimalt lydbilde ville jeg ikke hatt midbassere bak?
                              Ha en sub som tar seg av (for eksempel) 50hz og ned baki, også et skikkelig frontsett som kan ta seg av resten med autoritet - da får du "godt lydbilde".
                              Jeg skal love deg at Focal kan spille grise høyt og tøft de også Er bare å gjøre en ordentlig monterings jobb og fore de med en stor nok kvalitetsforsterker

Comment

Working...
                              X