Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til kassebygging

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjelp til kassebygging

Har kjøpt meg en Opel monza å har tatt ut baksete å lurte på å lage Basskasse i Classfiber

Jeg er HELT NY i dette her, så jeg håper jeg kan få litt hjelp!

og så til kassa. jeg skal jo bygge basskasse i classfiber hva er best, hva kan jeg bruke, HVA SKAL JEG GJØRE?
    håper folk som har litt mer peil enn meg kan komme med noen forslag/løsninger og fortelle meg hva jeg trenger

var heller ikke sikker på hvilket forum jeg skulle poste i, så dere får heller rettlede meg!

Se her du: http://bilstereoforumet.no/showthrea...ght=glassfiber
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Måten GENEXXA linket til er bra om du er ute etter en kasse med avrundet front.

Men spørsmålet er hva du er ute etter. Skal man støpe for å utnytte maksimalt med plass må man bruke en ganske anderledes metode. Du sier heller ikke noe om størrelsen på elementet ditt eller hvordan du skal plassere det.

Og forresten, Monza er jo en ganske kul bil. Hadde en selv for mange år siden Fin å bygge anlegg i. Lett å få mye lyd i den.
      Last edited by trustno1; 31-05-2010, 01:54.

Comment

skal ha 2x15 kicker comp. for jeg har tatt ut baksete så vil ha subene der hvor baksete stod før sånn at de står mot sette ryggene på førersete og passasjersete.

vil utnytte plassen best mulig, å så vil jeg ha noen støypt i døra og men har ikke støypt eller brukt glassfiber før

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
          Fin kasse det

Comment

Skal du bygge kasse til 2x15" og aldri har brukt glassfiber før så er jeg litt redd for at du har en utfordring forran deg.

For det første, om du har tenkt å helstøpe en så stor kasse så kommer det til å gå med MYE polyester. Regn med å bruke 1500 -2000 kr minst. Og når dette da er første støpen så har den en tendens til å ikke bli så veldig bra, og må kanskje taes igjen. (prater av erfaring)

Dersom du har tenkt å lage noe i dørene så vil jeg anbefale deg å begynne med det først, da trenger du ikke så store mengder med polyester og det er ingen krise dersom det går skeis og du må starte på nytt.

Noe du trenger (får det meste på biltema):

- Engangskoster, disse får du på biltema. Kostene må kastes etter bruk så kjøp billigste type.
            - Engangs gummihansker. Dette er ett must, polyester er ikke noe særlig å få på finga. Tror ikke du får dette på biltema, men man får det gjerne på byggern, malerbuttiker etc
            - 2-3 malerbrett å blande polyesteren i (kan brukes på nytt. Man vrir og knekker litt på brettene så får man ut polyester restene)
            - Sikkelig maske med ordentlige filtere. Dette er ekstremt viktig, polyester er ikke bra å puste inn.
            - Polyester. Kjøp gjerne 10 liters spann om du har tenkt å holde på endel med støping. Er endel å spare på å kjøpe de største
            - Herder til polyester
            - Glassfibermatte.

Comment

så pass ja :S søren da jeg som ville ha noe som ikke alle andre hadde.
              kunne ikke du vært naboen min :P

Comment

Originally posted by Monzagutt View Post
                så pass ja :S søren da jeg som ville ha noe som ikke alle andre hadde.
                kunne ikke du vært naboen min :P
                Er jo ingen grunn til å gi opp. Men prøv deg på noen småprosjekter først, så får du litt feeling med hva det innebærer å lage ting i glassfiber. Så vet du litt mer hva du har i vente når du skal svi av masse polyester på ett prosjekt.

Comment

ga vel lettere opp nå jo :S når du sa det kom til å koste 1500-2000 hmm hva skal jeg lade da som ikke alle har vil jo ha 2x15

Comment

Vel, jeg mente 1500 - 2000 dersom du skulle helstøpe kassa i glassfiber (sannsynligvis hadde det blitt enda dyrere).
                    Men om du feks skal lage en MDF kasse med glassfiber front for finnish så trenger det nødvendigvis ikke bli så fryktelig mye polyester. Men 2x15 trenger vel helst en ganske solid kasse, så du må nok uansett regne med over tusenlappen for å bygge ei kasse iallefall

Comment

Støtter meg på trustno1 her. Glassfiber er en utfordring og greit å begynne med småting ja. SKal du ha 2x15" må du ha ei solid kasse. Skal du ha noe ikke alle andre har får du Dag Johansen til å lage ei kasse til deg Han har laget endel kasse til folk men tipper ikke det er noe problem å få laget noe som ikke ligner på alle andre kasser.
                      Den mannen klarer vel å få til deg meste med MDF
                      Ole Petter Holelien
                      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

ja okei :S faen da gikk det til helvete

Comment

nei nei nei

tfordring ja, umulig, absolutt ikke.

Det du bør gjøre er å ha flere sidere som ikke er synlige i MDF, da blir det enklere å lage en glassfiber front og mye billigere.

Hvis du lager f.eks. Bakveggen, bunnplata og sidene i mdf så kan du lage en front som buer ganske mye ut ved å bruke MDF ringer til høyttalerne og fleece pledd.

Vil tro du kan klare deg da med 700-1000kr til glassfiber og 500-750kr til MDF + stoff og lim til trekking.

Forklar hva du vil ha så er det mye enklere å råde deg angående glassfiber basskasse.
                          Mvh. Damir

Comment

Nei som sagt jeg har tatt ut baksete i bilen min så jeg kan ikke få rett bunn på kassa uansett hva jeg gjør for vil ha kassen der baksete var før

Comment

Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                              Støtter meg på trustno1 her. Glassfiber er en utfordring og greit å begynne med småting ja. SKal du ha 2x15" må du ha ei solid kasse. Skal du ha noe ikke alle andre har får du Dag Johansen til å lage ei kasse til deg Han har laget endel kasse til folk men tipper ikke det er noe problem å få laget noe som ikke ligner på alle andre kasser.
                              Den mannen klarer vel å få til deg meste med MDF
                              Hvor holder han Dag Johansen til hend i norge da ?

Comment

Working...
                              X