Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål, brokoble 4 kanaler

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spørsmål, brokoble 4 kanaler

hei hei

Skal endre oppsettet mitt fra 4 høytalere (2 foran og 2 bak) til kun 2 foran. Det nye frontsettet mitt trenger mye krefter så må brokoble 4 kanaleren min fra 4x75 watt rms til 2x150?

Utgangene på forsterkeren er bra forklart med et koblingsskjema, tar + fra en kanal og - fra en annen.
    Men er en bryter der eg kan velge mellom 2ch input eller 4ch inputhva skal denne stå på? Virker som om eg bare får monolyd når den står på 2ch?
    Har kun 1 rca utgang for høytalere på spilleren så tidligere har eg brukt et y-ledd for å få lyd i alle 4 høytalere. Dette kan eg selfølgelig kaste nå eller må det stå på for å få til brokoblingen?
    Hadde vert greit å få dette på plass før eg fyrer opp det nye frontsettet mitt målet er å få det på plass ikveld
    Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

Sikker på at det ikke er subutgangen du bruker på spillern, siden det er kun en utgang?

I praksis skal 2ch være stereo. Men om det er det på din amp, skal jeg ikke si meg skråsikker på. Men skal stå på 2ch når du brokobler en 4kanaler.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

jepp, er kun 1 utgang til høytalere og en til sub.
      hmm, da må eg ha en feil enplas....

Comment

Har du kun en linjeutgang?? eller mener du at du har et sett/stereo? (rød og vit/left og right) Er jo ikke rart det blir mono i tilfelle, men da har du også hatt mono hele tiden fra før. Det burde jo også ringe en bjelle når du kjøper deg en signalkabel og skal koble til den, så har den 2 plugger i hver ende, og du har bare en plugg på spilleren

Når du finner de riktige utgangene (2stk, høyre og venstre) så skal disse inn på ch1 og ch2 input så skal alt være i orden...

Comment

cossiemk1, du får signal kabler med kun 1 plugg. En subwoofer signalkabel.
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
            cossiemk1, du får signal kabler med kun 1 plugg. En subwoofer signalkabel.
            Ja, jeg vet jo det, men det vanligste er en stereokabel som man finner i bøtter og spann, mens en monokabel er mere "spesiellt"

Comment

Ikke gjør dette vanskligere en det er da
              Har 2 SETT med linjeutganger, et til subwoofer og et til frontsettet.
              Prøvde å spille av en sang, gå bak til forsterkeren og sette den til 2ch. Reiv ut ene signalkabelen og flytta rundt på den andre. Men uansett hvilken inngang eg satte den på så spilte det i begge høytalerene framme :S

Comment

Working...
              X