Announcement

Collapse
No announcement yet.

HJELP! En høyttaler som tuller (FOCAL 165LIMITED edition)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HJELP! En høyttaler som tuller (FOCAL 165LIMITED edition)

Hei.
    Har akkurat kjøpt meg nytt anlegg av installbay/pål.
    Koblet opp begge forsterkerne mine idag og koblet til komponentsettet forran i bilen.
    Venstre side forran, så virker alt strøkent. Men høyre side forran, så virker diskant som den skal, men midbass høres nesten sprengt ut?!
    Dette er helt nye elementer.
    Jeg tenkte på at det kunne være dårlig kontakt, men det avkreftet jeg etter å ha sett over loddingene/koblingene mine, de var strøkne.
    Sub osv virker som det skal.

Hva kan dette skyldes?

Kryssbyttet elementer og sjekket om feilen forblir eller om den flytter seg?

Hørt med IB om hva det kan være?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

Nei.
      Tenkte jeg skulle gjøre det imorgen. Må skru av dørpanelet på andre siden, orket ikke det idag. Jobb imorgen tidlig
      Kan jeg kryssbytte med en coaxial som jeg ikke har satt inn enda? Vet ikke om den liker å bli kjørt gjennom delefilteret på kun midbass?

Nei, har styrt med dette ikveld, og de har ikke åpent nå.

Comment

hvis problemet vedvarer på det andre elementet etter kryssbytte, burde du sjekke at ikke det er koblingsfeil til bakhøyttalere hvis dette er koblet på spiller.

det kan like gjerne være delefilteret så la disse stå på sine sider
        Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

Bakhøyttalere skal også gå fra forsterker. Har ikke montert de enda. Kan jeg kryssbytte med en av coaxialhøyttalerne som skal være bak?
          Tåler de at jeg kjører de gjennom "midbass" på delefilteret forran, på den problematiske siden?
          Tenker. Om bakhøyttalern spiller greit forran, uten skurr, så er det noe galt med midbassen forran. Om den også skurrer da, så må jeg prøve å kryssbytte delefilter. Om det ikke virker, må jeg lodde alt pånytt(Evt skjekke linjeutgang på forsterker?)

Comment

Originally posted by stiffmast View Post
            Bakhøyttalere skal også gå fra forsterker. Har ikke montert de enda. Kan jeg kryssbytte med en av coaxialhøyttalerne som skal være bak?
            Tåler de at jeg kjører de gjennom "midbass" på delefilteret forran, på den problematiske siden?
            Tenker. Om bakhøyttalern spiller greit forran, uten skurr, så er det noe galt med midbassen forran. Om den også skurrer da, så må jeg prøve å kryssbytte delefilter. Om det ikke virker, må jeg lodde alt pånytt(Evt skjekke linjeutgang på forsterker?)
            Ja det er ikke noe problem! Eneste som skjer er at coaxen ikke spiller diskant... Ikke noe som tar skade av det.

Du kan også bytte plass på signal og høyttalerkabler på forsterkeren og se om feilen flytter seg.
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Okey
              Det har jeg prøvd nå, ingen forskjell.
              Prøve mer imorgen, nå kaller flasken.

Comment

Har nå konkludert med at ene midbassen er defekt.
                Prøvd å kryssbyte med en høyttaler og den fungerte perfekt.

Får vell ringe installbay imorgen..

Comment

Working...
                X