Jeg ville også gått for metoden til dammed. Litt mer safe over tid.
Men du kan fint støpefast en bolt og bruke en mutter. Støpeplasten holder igjen som fy.
VW Corrado - Prosjekt bil
Mitsubushi Lancer - Bruksbil
It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
I´m BANKRUPT - A G60 owner
hmm, har sett åssen støpeplast blir etter det har herda, og jeg hadde heller støpt inn noen gjengehylser av metall hvis du har lyst på gjenger.
Da har du blandet feil, så enkelt er det. Har gjenget i støpeplast og det går helt fint. Ikke for å lage nytt feste til slepekroken, men mindre ting går helt fint å skru fast. Er man usikker, så bruk en innslagsmutter som du setter på undersiden av det du støper. Eller støp den fast.
Da har du blandet feil, så enkelt er det. Har gjenget i støpeplast og det går helt fint. Ikke for å lage nytt feste til slepekroken, men mindre ting går helt fint å skru fast. Er man usikker, så bruk en innslagsmutter som du setter på undersiden av det du støper. Eller støp den fast.
jeg tenkte selv på tanken med islagsmutter under til slutt.
skal nemlig montere forsterkere
Pål: Vil gjengene holde seg over tid?
Jeg kan inbille meg at de blir dårligere og dårligere etter x antall ut og inn skruinger.
Selvfølgelig, som i alt annet enn stål. Du kan skru maskinskruer rett i MDF, og det sitter sinnssykt godt. Men ut og inn noen ganger, så går gjengene i oppløsning.
Det ble blandet riktig. Og du kan lage gjenger i så si hva som helst. Men skal du skru ut og inn et par ganger så hadde jeg som sagt brukt en hylse med gjenger innvendig. Man vet aldri om man må løsne på det i ettertid og skru det fast igjen, og da er det kjekt at det er metall gjenger der slik at de ikke blir ødelagt med det første. Like greit å gjøre det skikkelig første gang når hylser koster nesten ingenting. Eller evt innslagsmutter som blir i prinsippet det samme.
Hvis du bare borrer et bull til et rør med gjenger så treger du bare lime røret med litt støp og så er det klart. Jeg ser ikke helt for meg hvordan man skal klare å slå inn en innslagsmutter i hard støp. Jeg har ikke prøvd, men er skeptisk.
Comment