Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fulltone i golf iv

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Miniboom, man skal ikke _bare_ på jobb. Bil er et tegn på status. Status er alt her livet. For meg så kjører jeg rundt i en skraphaug av en golf 3 men anlegget er tilnermet bmw m3 (forhold til hva aent jeg har hørt her i stavanger), Joakim sitt var Rolls Royce.

Dessuten så hender det jo en skal på langtur, da hører jeg heller på godlyd enn på elementer som bånner og skriker etter bedre lyd. Uansett så finns det mange bra fulltoner her ut selv om heller ville vurdert komponent sett
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Noen som vet om noen bra kompsett med små diskanter slik at jeg får de gjemt under det svarte dekselet?

Dere er flink å overtale! :P
      Men jeg er ganske ny innen bilstereo og så:P

Comment

Nå vet jeg ikke budsjett men hva med DLS r6a f.eks? 1" diskant. passer greit med litt enkel mods.
        http://www.judysbilstereo.no/webshop/product/64169
        Ole Petter Holelien
        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Originally posted by tmolberg View Post
          Miniboom, man skal ikke _bare_ på jobb. Bil er et tegn på status. Status er alt her livet. For meg så kjører jeg rundt i en skraphaug av en golf 3 men anlegget er tilnermet bmw m3 (forhold til hva aent jeg har hørt her i stavanger), Joakim sitt var Rolls Royce.

Dessuten så hender det jo en skal på langtur, da hører jeg heller på godlyd enn på elementer som bånner og skriker etter bedre lyd. Uansett så finns det mange bra fulltoner her ut selv om heller ville vurdert komponent sett
          Hvis status er alt i livet for deg, da syns jeg oppriktig synd på deg.

Innlegget mitt var forøvrig skrevet i en spøkefull tone (eller hvertfall sånn ment). :P

(Det jeg mente var at det er forskjell på fulltone og coaxial, fordi en tradisjonell fulltone består av én enkelt spole og én membran (evt. med en "whizzer-cone" i midten), mens en coaxial består av to elementer. Og så at målet til de to høyttalerne var det samme, dvs. å gjengi hele frekvensspekteret fra ett og samme punkt, selv om måten å gjøre det på er forskjellig). Menneh. Nå føler jeg lufta gikk litt ut av det poenget. Hehe.

Comment

Var ment som en spøk fra min side og. Bryr meg fint lite hva jeg cruiser i så lenge lyden er god: )
            Tor Martin Ølberg

Comment

Originally posted by tmolberg View Post
              Var ment som en spøk fra min side og. Bryr meg fint lite hva jeg cruiser i så lenge lyden er god: )
              Hirr. :P Det jeg sier, ikke alltid like lett å plukke opp en spøkefull tone i tekstformat.

Comment

Var liksom det, men uansett fra spøk til revolver så har jeg et komponent sett har ifra infinity med noen veldig små diskanter. er 6.5" mellomtone så jeg tror det skal passe i golfen. Gjør hvertfall det i golf 3
                Tor Martin Ølberg

Comment

Working...
                X